بهترین شماره های ماژیک راندو

با سلام خدمت تمامی معماران و علاقمندان به رشته معماری و عمران , در این بخش از مطالب و مقالات مربوط به وب سایت معماری 98 به بررسی موضوع بهترین شماره های ماژیک برای راندو و بهترین شماره های ماژیک برای پرزانته می پردازیم . یک معمار علاوه بر داشتن تخصص در زمینه کار با نرم افزار های معماری همچون نرم افزار اتوکد autocad و نرم افزار های سه بعدی همچون نرم افزار اسکچ آپ sketchup باید در زمینه راندو و اسکیس ( در این رابطه میتوانید به مطالب راندو چیست ؟ و اسکیس skiss چیست ؟ مراجعه کنید ) و … نیز تخصصی اندکی داشته باشد تا بتواند نیاز های خود را برطرف نماید و به طراحی های خارق العاده بپردازد از این رو در ادامه این مقاله یکی از مباحث مهم برای راندو کردن یعنی انتخاب ماژیک برای راندو را مورد بررسی قرار میدهیم .

بهترین شماره های ماژیک راندو

در رابطه با بهترین شماره های ماژیک راندو باید گفت که معماران با استفاده از ماژیک ها و انتخاب درست آنها و انتخاب رنگ شماره ای ماژیک راندو با دقت و بطور درست بهترین طرح های معماری را در هنگام شیت بندی در معماری و راندو بوجود بیاورند و در نهایت طرح قابل قبولی برای طراحی پلان ساختمان مورد نظر و سازه خود ارائه دهند پس ماژیک را در راندو و پرزانته کردن میتوان از مهمترین عوامل زیبا ساز و پرکاربرد دانست که با استفاده از آن و انتخاب درست رنگ و شماره ها میتوان خلاقیت های زیادی را بوجود آورد . طرح معماری که با راندو و انتخاب درست ماژیک ها در رنگ و شماره طراحی شده باشد میتواند در نهایت موجب به ساخته شدن بنای عظیم و خارق العاده ای شود از این رو از اهمیت این موضوع نباید غافل شد پس نیاز هر دانشجوی معماری و  عمران آموزش رنگ شماره های ماژیک راندو است ک در ادامه به بررسی آن می پردازیم .

بهترین شماره های ماژیک راندو

بهترین شماره های ماژیک راندو

انتخاب ماژیک راندو

همانطور که گفته شد انتخاب ماژیک دارای همیت زیادی است بطوریکه انتخاب کد های اصلی ماژیک راندو بصورت دقیق و زیبا را میتوان با خود طرح برابر دانست بطوریکه انتخاب نادرست ماژیک برای راندو میتواند موجب زشت دیده شدن و نا پسند شدن طرح شود و برعکس انتخاب درست ماژیک و رنگ های میتواند موجب زیبا به نظر رسیدن طرح معماری شود . بطور کلی ماژیک های راندو بسیار متفاوت هستند و در برند های مختلف تولید میشوند اما از مشهور ترین برند ها و ماژیک های میتوان به دو شرکت touch و kurecolor اشاره کرد که ماژیک راندو تاچ و ماژیک راندو کیوکالر از بهترین انواع ماژیک ها هستند که به دو دسته یک سر و دو سر تقسیم میشوند پس با توجه به میزان کیفیت بهتر است خرید ماژیک راندو از نوع تاچ و کیوکالر را مد نظر خود قرار دهید که قیمت ماژیک تاچ و قیمت ماژیک کیوکالر نیز در مقایسه با سیار برند ها از تناسب کیفیت و قیمت بهتری برخوردار است . در رابطه با انتخاب رنگ ها میتوانید به مطلب اصول انتخاب رنگ در معماری مراجعه کنید .

بهترین شماره های ماژیک راندو

بهترین شماره های ماژیک راندو

برخی از شماره رنگ های مورد نیاز ماژیک راندو

بهترین شماره های ماژیک touch :

104 , 97 , 99 , 103 , 94 , 95 , 36 , 26 , 34 , 43 , 47 , 48 , 59 , 41 , 64 , 76 , 62 , 65 ,21

بهترین شماره های ماژیک کیوکالر :

730, 843 , 285 , 723 , 302 , 340 , 823 , W02 , W05 , W09 , C02 , C05

در کنار این رنگ ها میتوانید از رنگ های دیگر همچون مداد رنگی و … نیز استفاده کنید . شماره ماژیک های دیگر برای تکمیل کردن رنگ ها :

341 , 841 , 544 , 843 , 404 , 124 , 900 , 140 , 767 , 106 , 732 , 506 , 769 , 217 , 302 , 520 , 153 , C.04 , C.08 , 420 ,542 , 304 , W.04 , W.08 ,

, 823 ,821

بهترین شماره های ماژیک راندو

بهترین شماره های ماژیک راندو

شماره رنگ ماژیک های راندو

در این بخش اموزش خواندن رنگ ماژیک راندو از روی شماره را مورد بررسی قرار میدهیم , ماژیک هایی که دارای سه رقم شماره هستند مانند 404 و 308 و … که در این نوع ماژیک ها با این شاره سه رقمی , رقم صدگان نشان دهنده تن رنگ می باشد و نشان دهنده یکی از رنگ های آبی و قرمز و … می باشد برای مثال برای ماژیکی با تن رنگی قرمز باید ماژیکی با شماره صدگان 2 انتخاب کنیم و برای آبی رقم صدگان باید 3 باشد و … . رقم دهگان نشان دهنده میزان خاکستری موجود در ماژیک هست که اگر صفر باشد رنگ شفاف تر و هر چه این رقم دهگان به 9 نزدیک تر باشد ترکیب رنگ کدر تر و تیره تر خواهد بود و رقم یکان نیز میزان روشنی و تیرگی را مشخص میکند .

بهترین شماره های ماژیک راندو

بهترین شماره های ماژیک راندو

رقم یکان ( 4 ) نشان دهنده شاخص اصل بودن رنگ هست به این معنی که رقم یکان هر چقدر به صفر نزدیکتر باشد روشنتر است . برای مثال شماره ۳۰۴ یعنی رنگ آبی اصل یا خالص که هیچگونه خاکستری یا روشنی و تیرگی در آن وجود ندارد . در ماژیک هایی که قبل از عددشون w یا c دارند به یان معنی است که تک رنگ هستند و برای رنگ کردن تک رنگ برخی از مناظر از انها استفاده میکنیم که چنین رنگ هایی تقریبا طیف سفید و سیاه دارند و برای مثال برای استفاده از تک رنگ زرد از w01 یا c01 استفاده میکنیم .

ست کردن ماژیک های راندو

در اوقاتی که یک ماژیک انتخاب کرده اید و از رنگ آن خوشتان نمی آید برای ست کردن آن میتوانید دو رقم از شماره یکانتون کم و یا اضافه کنید برای مثال شماره 605 را در نظر بگیرید با کم و اضافه کردن دو رقم از شماره های یکان رنگ را به شماره های 603 و 607 تغییر دهید و ست کردن را انجام دهید همچنین میتوانید دو رقم از دهگانتون کم و یا به آن اضافه کنید و شماره 685 و 625 را بوجود آورید پس بدین ترتیب میتوانید چهار رنگ را با ماژیک مورد نظرتان ( 605 ) ست کنید و رنگ های 625 و 685 و 607 و 603 را بوجود بیاورید .

منبع : وب سایت معماری ایران مرجع ارائه مقالات معماری و عمران