تبدیل pdf فارسی به word

با سلام خدمت تمامی معماران و علاقمندان به رشته معماری , در این بخش از مطالب مربوط به مقالات موجود در وب سایت معماری ایران به بررسی موضوع تبدیل پی دی اف فارسی به ورد می پردازیم . یکی از کارهایی که معماران در هنگام کار با نرم افزار های معماری و یا فایل های معماری باید انجام دهند تبدیل فرمت های مختلف به یکدیگر است تا نیاز های خود را برطرف سازند و از سوی دیگر تبدیل pdf به word نیز یکی از پر کاربرد ترین کار هایی است که دانشجویان و معماران به آن نیازمندند .

تبدیل pdf فارسی به word

در رابطه با تبدیل pdf فارسی به word باید گفت که یکی از کارهایی که اکثرا معماران با آن سر و کار دارند تبدیل فرمت های مختلف به یکدیگر است برای  مثال برای وارد کردن فایل های خروجی نرم افزار اتوکد autocad به نرم افزار های دیگر همچون نرم افزار تری دی مکس 3D Max و نرم افزار راینو Rhino باید از فرمت مخصوصی استفاده شود که در این رابطه مطلبی با عنوان تفاوت فرمت DWG و DFX وجود دارد , تبدیل pdf انگلیسی به word با استفاده از نرم افزار های واسط و یا سایت های انلاین امکان پذیر است اما تبدیل پی دی اف فارسی به word با استفاده از نرم افزار های واسط و سایت های انلاین امکان پذیر نیست از این رو در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم .

در ابتدا برای انجام این کار باید مرورگر فایر فاکس و یا گوگل کروم را بر روی سیستم خود نصب نمایید و باید حتما از ورژن های ۳۰ به بعد مرورگر گوگل کروم و ورژن های ۲۵ به بعد مرورگر فایرفاکس استفاده کنید . در ادامه با باز کردن مرورگر مورد نظر و فشردن کلید Ctrl+O پنجره ای برای شما باز میشود و در این پنجره فایل پی دی اف مورد نظر خود را انتخاب میکنید تا برای شما به نمایش در آید ( توجه داشته باشید که نام فایل و پوشه ای که فایل در آن وجود دارد و مسیری که فایلتان در آن وجود دارد نباید فارسی باشد در غیر اینصورت مرورگر برای لود کردن فایل با شمکل مواجه خواهد بود ) .

در ادامه با انتخاب کل فایل ها با استفاده از select all و یا Ctrl +A و بعد از ان کپی کردن فایل ها با استفاده از Ctrl + c از فایل ها کپی میگیرید و  وارد فایل word یا پاورپوینت مورد نظر خود شوید و فایل های را آنجا پست کنید با استفاده از کلید Ctrl + v . اما اگر فایل PDF شما علاوه بر نوشته عکس هم داشته باشد در صورتی که با این روش به صفحه word اضافه نشدند کافی است با دکمه پرینت اسکرین print screen صفحه کلید از صفحه عکس بگیرید و آن را با نرم افزار های مختلفی که وجود دارد کراپ نمایید و در مکانی که قرار داشت در فایل ورد Word بیاورید .

این ترفند در اکثر موارد پاسخگو خواهد بود اما اگر فایل پی دی اف شما از امنیت بالایی برخوردار باشد باید در ابتدا از نرم افزار های قفل شکن همچون PDF Password Remover استفاده کنید , همچنین میتوانید از نرم افزار های OCR استفاده کنید .

منبع : وب سایت معماری 98 مرجع ارائه مقالات معماری و عمران