تکسچر چیست ؟

شاید برای شما عزیزان هم پیش امده باشد که با مفهوم و اصطلاح تکسچر برخورد کرده باشید و برایتان این سوال پیش بیاید که تکسچر چیست ؟ از این رو در این مقاله از وب سایت تخصصی معماری ۹۸ به بررسی موضوع تکسچر معماری می پردازیم تا دوستان و عزیزانی که به اطلاعات راجع به این اصطلاح نیاز دارند به هدف خود برسند و با این اصطلاح کاملا آشا شوند پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید .

تکسچر

فتوشاپ نرم افزار ی می باشد که در طراحی های معماری نیز بسیار پر کاربرد است و بدون این نرم افزار قدرتمند نمیتوان طرح های شکیل و جذاب ارائه داد و برای پلان ها و سایر موارد الگو ها و نمونه کار ارائه داد , در فتوشاپ این کار جلوه دادن و رنگ و لعاب دادن و افزودن خاصیت های زیبا به طرح ها با استفاده از بافت های مختلف و موارد مختلف همچون پترن و تکسچر ( texture ) صورت میگیرد که در این میان تکسچر نیز یکی از این ابزار ها می باشد که کاربرد فراوانی دارند و برای افزودن جذابیت بیشتر به طرح ها و ارائه محصول نهایی مورد استفاده قرار میگیرند که تکسچر به معنای بافت می باشد و پترن به معنای الگو می باشد ولی میتوان گفت که هر دو یک کار انجام میدهند .

تکسچر چیست ؟

تکسچر

برای ایجاد پترن راه های زیادی در فتوشاپ همچون سطل رنگ و … وجود دارد ولی برای ایجاد تکسچر ها ابزار خاصی وجود ندارد و تنها راه استفاده از آنها بر روی عکس ها و تغییر مد لایه ها به مد مورد نظر است . تکسچر ها یا همان بافت که روی جسم پیاده میشوند بنا به کاربردی که دارند در اندازه های بزرگ تهیه میشوند از این رو حجم این موارد بالا می باشد و هنگام استفاده از تکسچر ها شما به نوعی یک بافت جدید یا یک طرح جدید به طرح خود اضافه میکنید که تکسچر ها با افزودن یک بافت دیگر به طرح ها کار طراحان را بسیار آسان نموده اند . رنگ تکسچر و نوع تکسچر میتواند متنوع باشد با توجه به اینکه تکسچر های زیادی امروز وجود دارند .

انواع تکسچر

  • تکسچر فرش
  • تکسچر چوب
  • تکسچر سنگ
  • و …

منبع : معماری 98 مرجع ارائه مقالات معماری