دانشگاه آکسفورد(University of Oxford)

در این مقاله که در سایت معماری98 به ثبت می رسد میخواهیم در مورد یکی از دانشگاه های برتر جهان که هم از نظر قدمت تاریخی طولانی دارد و هم از لحاظ علمی برتر است بحث کنیم.

دانشگاه آکسفورد(University of Oxford)

دانشگاه آکسفورد،واقع در شهر آکسفورد، آکسفوردشایر، انگلستان، قدیمی ترین دانشگاه در جهان انگلیسی زبان است. همچنین به عنوان یکی از موسسات دانشگاهی پیشرو در جهان در نظر گرفته شده است. دانشگاه آکسفورد دارای 38 دانشکده مستقل و 6 سالن خصوصی است . ریشه های آن به حداقل پایان قرن 12 می رسد ولی آمار دقیقی برای سال تاسیس این دانشگاه ارائه نشده است حال باستان شناسان با توجه به اسناد باقیمانده سال تاسیس را 1096 تقریب می زنند.

دانشگاه آکسفورد، عضو گروه راسل دانشگاه های بریتانیا ،گروه کویمبرا (شبکه ای از دانشگاه های پیشرو اروپایی)، لیگ دانشگاههای تحقیقات اروپا است. و همچنین یک عضو اصلی Europaeum است.آکسفورد به طور مداوم در 10 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.از ویژگی های منحصر به فرد دیدار 2نفره رهنما با دانشجو است، که در آن دانش آموز در مقطع کارشناسی 1 ساعت با متخصص در زمینه رشته خود دیدار می کند. برای بیش از یک قرن،به عنوان خانه بورسیه رودز معرفی شده است . آکسفورد دارای کتابخانه Bodleian است که دوم بزرگترین کتابخانه در انگلستان پس از کتابخانه بریتانیا است.مدرسه کسب و کار آن یکی از مدارس کسب و کار پیشرو در انگلستان است،که دوره MBA بسیار معتبری دارد و در رتبه بندی بهترین دانشگاه بریتانیا در رتبه بندی تایمز 2013 شناخته شده است.
نتیجه تصویری برای دانشگاه اکسفورد

فارغ التحصیلان مشهور

شامل 25 نفر از نخست وزیران بریتانیا (از جمله مارگارت تاچر)و حداقل نفر از 25 رهبران بین المللی می باشد که این تعداد شامل پادشاه هارالد پنجم از نروژ، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، از سه نخست وزیران استرالیا دو نخست وزیران هند،و بیل کلینتون، اولین رئیس جمهور آمریکا می شود.علاوه بر این 47 برنده جایزه نوبل را در خود دیده است.

خدمات دانشجویان خارجی

دانشگاه آکسفورد بین المللی می باشد و دانش آموزان در حال حاضر از 138 کشور در سراسر جهان می آیند و دارای طیف گسترده ای از افراد است. آنها یک سوم دانشجویان را تشکیل می دهند،از جمله 14 درصد از دانش آموزان تمام وقت در مقطع کارشناسی و 63 درصد روی تحصیلات تکمیلی تمام وقت کار می کنند.

منبع : وب سایت معماری ایران مرجع ارائه مقالات معماری و عمران