دانلود رایگان پاورپوینت خانه طباطبایی ها

تحلیل بنا های قدیمی همراه یکی از مواردی بوده است که در معماری مورد توجه بوده است و معماران و حتی افرادی که به این رشته و فن علاقه دارند این خانه ها را مورد تحلیل قرار میدهند زیرا در ساخت این خانه ها از موارد و عناصر جذابی در معماری استفاده میشود که سبب مورد توجه قرار گرفتن این خانه ها میشود که ما در این مقاله ار وب سایت تخصصی معماری ایران نمونه ای از خانه های قدیمی با معماری برتر را مورد تحلیل قرار داده ایم و به ارائه پاورپوینت مربوطه با عنوان دانلود پاورپوینت تحلیل خانه طباطبایی ها می پردازیم تا اطلاعات مفیدی راجع به این بنای قدیمی ارائه داده باشیم .

دانلود پاورپوینت خانه طباطبایی ها

قبل از اینکه به ارائه فایل اصلی بپردازیم به ارائه مطالب و اطلاعاتی راجع به این بنا می پردازیم , این خانه یکی از خانه های مشهور با داشتن معماری برتر و عناصر و جزئیاتی بی نظیر در معماری می باشد که در بافت قدیمی کاشان و در نزدیکی سایر بنا های معروف قرار دارد و در رابطه با موقعیت دقیق آن باید گفت که در محله سلطان امیر احمد در بافت قدیم کاشان در خیابان علوی واقع شده است . این خانه در سال 1250 توسط یکی از تجار فرش معروف بنام سید جعفر طباطبایی ساخته شد و معماری آن بر عهده استاد علی مریم کاشانی بوده است که این خانه را در طرح زیبایی ساخته و پرداخته است .

دانلود رایگان پاورپوینت خانه طباطبایی ها

دانلود پاورپوینت خانه طباطبایی ها

استاد علی مریم کاشانی از معروف ترین معماران در دوره قاجار بوده است که با استاده از تجارب خود و ابتکار های سایر معماران این خانه را بنا نمود و از زیبایی های خاصی در ساخت این خانه استفاده نمود و عناصر معماری در این دوره را به شیوه خاص  زیبایی در ساخت این خانه بکار برد . مجموعه خانه طباطبایی ها مشتمل بر ۳ بخش اندرونی بیرونی و بخش مخصوص خدمه است . خانه تاریخی طباطبایی ها با ۴۷۰۰ مترمربع وسعت دارای ۴۰ اتاق , ۴ حیاط , ۴ سرداب ( زیرزمین ) , ۳ بادگیر و ۲ رشته قنات است . در پاورپوینت خانه طباطبایی ها اطلاعات و مطالب بیشتری راجع به این بنا وجود دارد .

دانلود رایگان پاورپوینت خانه طباطبایی ها

دانلود رایگان پاورپوینت خانه طباطبایی ها

رمز : www.memari98.com

منبع : وب سایت تخصصی معماری 98 مرجع ارائه فایل های معماری