دانلود پاورپوینت تحلیل گنبد سلطانیه

همواره آمیخته هنر اسلامی و معماری ایرانی بوجود امدن طرح ها و ایده های جذاب و زیبا بوده است و بنا های زیادی با تلفیق این دو سبک در یکدیگر بوجود آمده اند که اکنون نیز مورد توجه هستند و اهمیت خاصی به آنها اطلاق میگردد که ما در این مقاله از وب سایت تخصصی معماری98 نمونه ای از تلفیق معماری اسلامی و هنر ایرانی را با عنوان پاورپوینت گنبد سلطانیه ارائه میدهیم تا دوستان و عزیزانی که به اطلاعات راجع به این بنا نیازمندند به دانلود رایگان پاورپوینت گنبد سلطانیه بپردازند .

پاورپوینت گنبد سلطانیه

گنبد سلطانیه که مقبره اولجایتو محمد می باشد و بنا به قرار گرفتن در شهر سلطانیه در چهل‌ کیلومتری‌ جنوب‌ شرقی‌ شهرستان‌ زنجان‌ به گنبد سلطانیه معروف می باشد و عموم مردم این بنا را با نام گنبد سلطانیه به عنوان یکی از شاهکار های معماری اسلامی و ایرانی می شناسند و به عنوان یکی از مورد توجه ترین گنید های شناخته شده می باشد که دارای طراحی و معماری منحصر بفرد و زیبایی می باشد . در رابطه با موقعیت و تاریخچه گنبد سلطانیه این بنا باید گفت که گنبد سلطانیه در جنوب‌ راه‌ تهران‌ – تبریز با فاصله‌ حدود ۵ کیلومتری‌ جاده‌ اصلی‌ در دشت‌ مسطح‌ سلطانیه‌ هنوز بر پاست‌ و مورد بازدید معماران و عموم افراد می باشد .

دانلود پاورپوینت تحلیل گنبد سلطانیه

پاورپوینت گنبد سلطانیه

این بنای ارزشمند در فهرست آثار جهانی ثبت شده است و از سه بخش اصلی تشکیل شده است که این سه بخش شامل قسمت های ورودی و سردابه و تربت خانه می باشد , در ساخت گنبد شهر فلورانس از معماری و طراحی این گنبد ایرانی الگو گرفته شده است و این نشان از عظمت و ارزشمندی این بنا میدهد که مورد تقلید در معماری و طراحی بوده است . این بنا از نظر گنبد در رتیه بنید بعد از گنبد های سانتامارينا و اياصوفيه استانبول سومین گنبد از لحاظ بزرگی می باشد و این مورد نیز بر ارزش آن افزوده است . در تعریف و بررسی کلی باید گفت که شیوه ساخت این گنبد و بنا به شیوه و سبک معماری آذری می باشد . در رابطه با گنبد سلطانیه اطلاعات بیشتری در پاورپوینت مربوطه قرار دارد .

در ادامه میتوانید به دانلود فایل پاورپوینت معماری گنبد سلطانیه بپردازید و به اطلاعات کافی و کامل در رابطه با این گنبد دست پیدا کنید , این پاورپوینت که در 43 اسلاید تنظیم شده است را همراه با فایل word مربوطه در 15 صفحه را میتوانید در ادامه بصورت رایگان با کلیک بر روی آیکون دانلود دریافت نمایید .

دانلود پاورپوینت تحلیل گنبد سلطانیه

دانلود پاورپوینت تحلیل گنبد سلطانیه

رمز : www.memari98.com

منبع : وب سایت تخصصی معماری ایران مرجع ارائه فایل های معماری اسلامی