رساله معماری دهکده هنرمندان

دهکده های هنرمندان از جمله فضا ها و مکان های فرهنگی هستند که محلی برای تجمع هنرمندانی که در عرصه های مختلف فعالیت میکنند می باشد و در این مجموعه فضا های مختلفی برای برطرف کردن نیاز های مختلف هنرمندان در نظر گرفته شده است از همین جهت این مکان از جنبه های مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار میگیرد و از نظر معماری و طراحی نیز مورد توجه می باشد که با توجه به اهمیت آن ما در این مقاله از وب سایت تخصصیمعماری 98 به ارائه رساله دهکده هنرمندان به عنوان نمونه مطالعاتی کامل در این رابطه می پردازیم تا فایلی word تنظیم شده در 120 صفحه ارائه دهیم و کاربران عزیز بتوانند از این مطالعات نهایت استفاده را ببرند .

مطالعات طراحی دهکده هنرمندان

خانه هنرمندان مجموعه ای فرهنگی و هنری می باشد که تعداد زیادی از فضا های مورد نیاز هنرمندان در زمینه های و عرصه های هنری مختلف را در خود جای داده است و میتوان گفت که بهترین مکان برای تجمع هنرمندان می باشد زیرا تمامی ابزار و امکانات و فضا های مورد نیاز هنرمندان در عرصه های مختلف اعم از موسیقی و هنر و نقاشی و هر نوع فعالیت هنر و فرهنگی در این مکان برای هنرمندان فراهم شده است پس در طراحی این مکان باید موارد قابل توجهی همچون زیبایی در طراحی و رعایت تمامی استاندارد ها و معیار های طراحی را در نظر داشت زیرا فضایی با چندین کاربری می باشد , توضیحات تکمیلی در رابطه با این موضوع در پایان نامه دهکده هنرمندان وجود دارد که در ادامه میتوانید به مشاهد سر فصل های مربوطه بپردازید .

رساله معماری دهکده هنرمندان

مطالعات طراحی دهکده هنرمندان

سر فصل های رساله

چکیده   ۱

مقدمه   ۲

اهميت و ضرورت انتخاب موضوع   ۳

فصل اول   

شناخت ، تاریخچه ، تعاریف   ۴

۱-۱ تاریخچه   ۴

۱-۱-۱ اصطلاح و تعریف   ۵

۱-۱-۲ تعریف موزه   ۶

۱-۱-۳ محل وساختمان موزه   ۷

۱-۱-۴ عناصر فضایی موزه   ۷

بخش های مختلف موزه   ۷

۱-۱-۴-۱٫ تالار ورودی :   ۸

۱-۱-۴-۲٫ لابی و عناصر وابسته به آن :   ۸

۱-۱-۴-۳ گیشه فروش بلیط   ۸

۱-۱-۴-۴ فضای انتظار و نشیمن   ۹

۱-۱-۴-۵ گالری ها یا تالارهای نمایش آثار   ۱۰

۱-۱-۴-۶ ویترین :   ۱۰

۱-۱-۵ ترتیب قرارگیری اشیا :   ۱۱

۱-۱-۶ مراکز جنبی موزه ها   ۱۲

۱-۱-۷ کتابخانه و مرکز نگهداری اسناد   ۱۲

۱-۱-۸ انبار و مخزن   ۱۳

۱-۱-۹ کارگاه   ۱۳

۱-۱-۱۰ آزمایشگاه   ۱۴

۱-۱-۱۰-۱ ویژگی های آزمایشگاه   ۱۴

۱-۱-۱۱ چایخانه و کافه تریا   ۱۴

۱-۱-۱۲ بخش اداری   ۱۴

۱-۱-۱۳ نحوه ارائه و نمایش آثار   ۱۵

۱-۱-۱۴ نور در موزه   ۱۵

۱-۱-۱۴-۱ فاکتور فرسودگی به وسیله ی پرتو نور   ۱۶

۱-۱-۱۴-۲ درجه حساسیت اشیا به نور   ۱۶

۱-۱-۱۵ نقاشی ها (اعم از آبرنگ یا رنگ روغن)   ۱۶

۱-۱-۱۶ انواع پارچه   ۱۶

۱-۱-۱۷  کاغذ   ۱۶

۱-۱-۱۸ چوب   ۱۷

۱-۲۳-۱-۱ نور طبیعی   ۱۸

نور الکتریکی ۲-۲۳-۱-۱  ۱۸

۱-۱-۲۳-۳ مسیرهای حرکتی   ۲۰

۱-۱-۲۴  تجهیزات فنی و تاسیسات موزه   ۲۱

۱-۱- ۲۵سیستم تهویه   ۲۱

۱-۱-۲۶ تنظیم شرایط محیطی   ۲۱

۱-۱-۲۷ اکوستیک   ۲۱

۱-۱-۲۸آسانسور و بالابر   ۲۲

۱-۱-۲۹ حفاظت و امنیت موزه   ۲۲

۱-۱-۲۹-۱ مقابله با سرقت   ۲۲

۱-۱-۳۰ مقابله با آتش سوزی   ۲۳

۱-۲ گالری   ۲۵

۱-۳ طراحی فضاهای کتابخانه در جهان   ۲۵

۱-۳-۱ کتابخانه   ۲۷

۱-۳-۲ انواع کتابخانه ها :   ۲۸

– کتابخانه های آکادمیک :   ۲۸

– کتابخانه های دانشگاهی :   ۲۸

– کتابخانه های عمومی :   ۲۹

– کتابخانه های ملی :   ۳۰

– کتابخانه های مدارس :   ۳۰

۱-۳-۳ فضاهای مورد نیاز در طراحی کتابخانه :   ۳۰

۱-۳-۵ قفسه بندی کتب :   ۳۲

۱-۳-۶ سیستم های جابجایی کتب :   ۳۳

۱-۳-۷ سالن های مطالعه :   ۳۴

۱-۳-۸ اتاق های مطالعه شخصی :   ۳۵

۱-۳-۹ بخش آرشیو و بایگانی :   ۳۶

۱-۳-۱۰ تهویه هوا در کتابخانه ها :   ۳۶

۱-۳-۱۱منیت در کتابخانه ها :   ۳۷

۱-۳-۱۲ کنترل در کتابخانه ها :   ۳۷

– امکانات خارج از بخش کنترل شده شامل :   ۳۸

۱-۳-۱۳ طراحی و نور در کتابخانه ها :   ۳۸

۱-۴ تاریخچه تئاتر :   ۴۰

فصل دوم

۲-۱ نبوغ   ۴۳

۲-۳ سلسله مراتب هنرها   ۴۴

۲-۴ موسیقی   ۴۴

۲-۵ معماری   ۴۶

۲-۶ معماری موسیقی مجسم:   ۴۷

۲-۷ ارتباط معماری و موسیقی   ۴۷

۲-۸ الهامات موسیقایی   ۴۹

۲-۹ از معماری تا موسیقی   ۴۹

فصل سوم   

مصادیق طرح   ۵۵

۴-۱ موزه سانتوري   ۵۶

۴-۲ باغ هنر هاي زيبا   ۵۸

۴-۳ مرکز هنرهای معاصر   ۵۹

۴-۴  شهر موسیقی پورتو   ۶۵

۴-۵ میدان داروینی   ۶۹

۴-۶  پردیس سینمایی پارک ملت   ۷۱

۴-۶-۱ کانسپت سازه ای   ۷۳

۴-۷ موزه ملی ایران باستان   ۷۴

۴-۷-۱ تاریخچه   ۷۴

۴-۷-۲ موقعیت و معماری ساختمان موزه   ۷۵

۴-۷-۳ بخش های مختلف موزه   ۷۸

۴-۷-۴ تالارهای اصلی موزه   ۷۸

۴-۷-۴-۱بخش لرستان :   ۷۸

۴-۷-۴-۲ تالار کتیبه ها :   ۷۹

۴-۷-۳ طرح بازسازی موزه   ۸۰

۴-۸ کتابخانه و مرکز رسانه ای رنسی ، فرانسه ۲۰۰۴   ۸۳

فصل چهارم

مطالعات وضع موجود   ۸۵

۵-۱ شیراز   ۸۶

۵-۱-۱ آب و هوا   ۸۷

۵-۱-۲ دین   ۸۸

۵-۱-۳ فرهنگ   ۸۸

۵-۱-۴ جاذبه‌های تاریخی   ۸۹

۵-۱-۵ جاذبه‌های طبیعی   ۹۰

۵-۱-۶ جاذبه‌های مذهبی   ۹۱

۵-۱-۷ فضای سبز   ۹۱

۵-۱-۹ سینما   ۹۲

۵-۱-۱۰ موزه‌ها   ۹۲

۵-۱-۱۱ مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها   ۹۳

۵-۲ مطالعات اقليمي   ۹۳

۵-۲-۱ اقلیم :   ۹۴

۵-۲-۲ معماری و اقلیم   ۹۴

۵-۲-۳ حوزه های اقلیمی   ۹۴

۵-۲-۴ تقسیمات اقلیمی در جهان :   ۹۵

۵-۲-۵ تقسیمات اقلیمی در ایران   ۹۵

۵-۲-۶ تقسیمات چهار گانه اقلیم ایران   ۹۵

۵-۲-۷ اقلیم گرم و خشک :   ۹۶

۵-۲-۸ نیاز به تهویه در ساختمان با توجه به نوع اقلیم   ۹۷

۵-۲-۹ فرم سازی در اقلیم گرم و خشک   ۹۸

۵-۳ سایت طرح   ۹۸

۵-۳-۱ دلایل انتخاب سایت   ۱۰۰

۵-۳-۲ تحلیل سایت   ۱۰۱

۵- ۴ نمودار عملكردي   ۱۰۲

۵-۴-۱بخش اداري   ۱۰۲

۵-۴- ۲ آمفي تئاتر رو باز   ۱۰۲

۵-۴-۳  كافي شاپ   ۱۰۳

۵-۴-۴  كتابخانه   ۱۰۳

۵-۴-۵ موزه   ۱۰۴

۱۵-۴-۶ سينما   ۱۰۴

۵-۴-۷ آمفي تئاتر   ۱۰۴

۵-۴-۸  بخش موسيقي   ۱۰۵

۵-۴-۹ بخش نقاشي   ۱۰۶

۵-۴-۱۰ بخش معماري   ۱۰۶

۵-۴-۱۱  پارکینگ   ۱۰۶

۵-۴-۱۲ سایت کامپیوتری   ۱۰۷

۵-۴-۱۳  فروشگاه   ۱۰۷

۵-۵ نمودار ماتریس سازگاری اجزا   ۱۰۸

فصل پنجم

بهانه های طرح   ۱۰۹

فصل ۷   ۱۱۳

مدارک طرح   ۱۱۳

آمفی تئاتر ، سینما ، کتابخانه و موزه :   ۱۱۵

فروشگاه   ۱۱۵

فضاهای آموزشی ، اداری و کافی شاپ :   ۱۱۵

مصالح پوشش و نازک کاری :   ۱۱۵

تحلیل هندسی حجم اصلی   ۱۱۶

تحلیل حجم هندسی موزه   ۱۱۷

سخن آخر   ۱۱۷

منابع و مآخذ :   ۱۱۹

رساله معماری خانه هنرمندان ارائه شده در این مقاله اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با این مکان را داراست , این محصول را میتوانید از فروشگاه معماری وب سایت تخصصی معماری 98 تهیه نمایید .