طرح معماری مجتمع تجاری مدرن ( اتوکد، شیت ، تری‌دی )

طرح معماری مجتمع تجاری ممکن است یکی از پروژه‌هایی باشد که انجام آن توسط اساتید بزرگوار به دانشجویان محول گردد تا در این رابطه دست به طراحی نقشه تجاری با رعایت اصول و استاندارد‌های مربوطه بزنند. در رابطه با پروژه معماری مجتمع تجاری، نمونه‌های زیادی از این طرح در سایت معماری98 ارائه شده است تا شما عزیزان به نمونه‌های مختلفی در طرح و فرم متنوع دسترسی داشته باشید. در این مقاله نیز در راستای تکمیل آرشیو موجود از مجتمعات تجاری نمونه دیگری با جزئیات و فرم متنوع خدمت شما عزیزان ارائه می‌گردد.

طراحی پروژه مجتمع تجاری

مجتمعات تجاری به منظور تامین نیاز افراد جهت انجام خرید‌های روزانه تاسیس می‌شوند و می‌توانند نسبت به مغازه‌های تکی و غرفه‌های مجزا بازدهی بهتر و بیشتری داشته باشند. برای مثال یک فرد با ورود به مجتمع تجاری با فضا‌ها و مغازه‌های زیادی روبرو است و می‌تواند جهت انجام خرید‌های خود به هر یک از این مغازه‌ها مراجعه کند و در طبقات مختلف هر آنچه که نیاز دارد را تهیه نماید، این در حالیست که با ورود به بازار‌های مجزا باید برای خرید هر جزء از مایحتاج خود به بخش‌های مختلفی مراجعه کنید.

پلان تجاری با جزئیات

پلان تجاری با جزئیات

ساخت مجتمع تجاری علاوه بر بازدهی بالا و مورد استقبال گرفتن توسط افراد دارای مزایای مختلفی نیز از نظر صرفه جویی و بهره‌وری از میزان مساحت موجود نیز می‌باشد. در مساحت در نظر گرفته شده برای ساخت و طراحی مجتمع تجاری می‌توان طبقات مختلف و در نتیجه تعداد مغازه‌ها و بخش‌های بیشتری را جای داد. از این رو رویکرد ساخت مجتمعات تجاری در طبقات زیاد جای ساخت مغازه و پاساژ‌های یک طبقه را گرفته است و در همین راستا طراحی و اجرای این مجتمعات بیشتر مورد توجه است.

ویژگی‌های طرح معماری مجتمع تجاری

نمونه طرح ارائه شده در 4 طبقه طراحی شده است و در هر طبقه با رعایت اصول و استاندار‌های طراحی، فضا‌های خاصی در نظر گرفته شده است تا مجتمعی هر چه کامل‌تر با داشتن تمام جزئیات و امکانات در دسترس باشد. طرح و حجم اصلی از دایره و مربع تشکیل شده است، قسمتی از دایره برش داده شده و مربع در آن جایگذاری شده است تا طرحی متشکل از دو حجم منظم هندسی یعنی مربع و دایره خلق شود. برای این طرح دو ورودی در نظر گرفته شده، یکی از طرف قسمت مربع مانند و دیگری هم در قسمت دایره شکل، تا امکان دسترسی آسان از هر دو طرف برای مراجعه کنندگان وجود داشته باشد.

نورپردازی عالی برای این طرح بر روی ساختمان و محوطه اطراف بر زیبایی این طرح افزوده است، همچنین المان‌هایی هماهنگ با طرح به صورت دایره و نیم دایره در محیط اطراف طرح بکار گرفته شده است. استفاده از فضای سبز و درختان متنوع نیز یکی دیگر از مواردی است که برای رعایت اصل محوطه سازی در این پروژه مجتمع تجاری استفاده شده است. همچنین در طراحی نمای ساختمان نیز از متریال‌های ویژه و زیبایی استفاده شده است.

موارد همراه پروژه

  • فایل اتوکد کامل
  • فایل سه بعدی اسکچاپ قابل ویرایش
  • شیت بندی زیبا و حرفه‌ای

نمونه پلان

پلان تجاری مدرن

پلان‌های ترسیمی

  • سایت پلان
  • پلان طبقه همکف
  • پلان طبقه اول
  • پلان طبقه دوم
  • پلان طبقه سوم
  • پلان طبقه چهارم
  • برش‌ها
  • نما‌ها

طرح معماری مجتمع تجاری با داشتن جزئیات ذکر شده نمونه طرح موفق و زیبایی در رابطه با این کاربری می‌باشد که می‌تواند ارائه خوبی را برای شما عزیزان به ارمغان آورد، این طرح زیبا را می‌توانید از طریق فروشگاه معماری ایران وب سایت تخصصی معماری98 تهیه نمایید که بدین منظور در ادامه لینک خرید و دانلود آنی ارائه شده است.