فرمان TCircle در اتوکد

با سلام خدمت تمامی معماران و علاقمندان به رشته معماری و عمران , در این بخش از آموزش نرم افزار های معماری از بخش آموزش اتوکد Auto CAD در وب سایت معماری ایران به بررسی موضوع فرمان tcircle در اتوکد می پردازیم . نرم افزار اتوکد autocad یکی از نرم افزار های پر کاربرد معماری است که کاربران زیادی از این نرم افزار استفاده میکنند زیرا این نرم افزار شرکت اتودسک autodesk دارای امکانات و قابلیت های زیادی است و با داشتن دو فرمت مخصوص dwg و dfx پاسخگوی نیاز های کاربران خواهد بود که در رابطه با تفاوت فرمت DWG و DFX میتوانید به مطلب مربوطه مراجعه کنید همچنین اتوکد دارای فرمان های بسیاری است از این رو در این مقاله به بررسی موضوع دستور TCircle در اتوکد می پردازیم .

فرمان TCircle در اتوکد

در رابطه با فرمان های اتوکد در مطالب قبلی به بررسی فرمان هایی همچون فرمان TOrient در اتوکد پرداختیم و در این مقاله به برسی موضوع فرمان TCircle در اتوکد می پردازیم , نرم افزار اتوکد دارای کلید های میانبر و شورتکد های بسیاری است که کاربر با استفاده از آنها میتواند به اهداف خود دسترسی سریع تری داشته باشد از این رو کلید های میانبر در نرم افزار اتوکد را میتوان با استفاده از راه هایی همچون خط فرمان پیدا کرد . از سوی دیگر این نرم افزار به حدی منعطف است که قابلیت تبادل فایل با نرم افزار های دیگر همچون نرم افزار راینو Rhino و نرم افزار تری دی مکس 3D Max را دارد که در این رابطه میتوانید به مطلب وارد کردن کلید های میانبر اتوکد به راینو مراجعه کنید .

از دستور tcircle در اتوکد برای کشیدن دایره بر دور اشیا ( text ) ( فرمان TEXT در اتوکد ) مانند اعداد و نوشته ها بصورت یکجا استفاده میشود . برای این کار باید ابتدا به این فرمان دسترسی داشته باشید از طریق خط فرمان و یا از طریق منو سپس اعداد و نوشته ها را انتخاب میکنیم و اینتر را میزنیم و سپس از ما خواسته میشود که فاصله اعداد و یا نوشته ها را از دایره دورشان تعیین کنیم و در ادامه نوع آن را که میتواند مستطیل و یا اسلات باشد را تعیین میکنیم و در نهایت ابعاد دایره ها و یا مستطیل دورشان معیین میشود .

اجرای دستور TCircle در اتوکد

از طریق منو , رفتن به مسیر Express > text > Enclose text with object .

از طریق خط فرمان و تایپ TC و یا نام کامل فرمان و زدن کلید اینتر میتواندی به این فرمان دسترسی داشته باشید .

فرمان TCircle در اتوکد

فرمان TCircle در اتوکد

منبع : وب سایت معماری 98 مرجع ارائه مقالات آموزش نرم افزار های معماری از بخش آموزش اتوکد Auto CAD