معماری بدون اتوکد autocad

با سلام خدمت تمامی علاقمندان به رشته معماری , در این بخش از مطالب مربوط به مقالات موجود در وب سایت تخصصی معماری ایران به بررسی موضوع معماری بدون نرم افزار معماری یا معماری بدون نرم افزار اتوکد می پردازیم . نرم افزار های معماری یکی از مهم ترین بخش های معماری و طراحی سازه ها را شامل میشوند و با استفاده از آنها میتوان ایده ها و طرح های خارق العاده را به واقعیت تبدیل کرد و به اجرای سازه های مورد نظر پرداخت و در هنگام طراحی پلان ساختمان ها و … از این نرم افزار ها استفاده کرد .

معماری بدون اتوکد autocad

در رابطه با معماری بدون اتوکد autocad باید گفت که در گذشته بدون استفاده از نرم افزار های معماری امروزی به طراحی طرح سازه های مورد نظر خود می پرداختند که نمیتوان گفت که در گذشته طراحی ها بی دقت و بی کیفیت بوده اند اما امروزه با توجه به پدید آمدن شرکت های بزرگ همچون شرکت اتودسک Autodesk و نرم افزار های بزرگی همچون اتوکد autocad و نرم افزار معماری آرشیکد archicad و نرم افزار تری دی مکس 3D Max و … این امکان برای طراحان و کاربران بوجود آمده است که با استفاده از امکانات و قابلیت های این نرم افزار ها به ارائه و طراحی طرح های مورد نظر و پیجیده بپردازند .

برای مثال امروزه با استفاده از نرم افزار ها و امکانات جانبی آنها برای مثال پلاگین های کاربردی معماری برای تری دی مکس و پلاگین وی ری vray و … امکانات بیشتری برای طراحی های پیچیده همچون طراحی انواع سقف های پیچیده برای کاربران بوجود آمده است . از سوی دیگر وجود کلید های میانبر در نرم افزار های معماری همچون کلید های میانبر در نرم افزار اتوکد و کلید های میانبر در نرم افزار تری دی مکس موجب شده تا سرعت عمل کار با نرم افزار ها در مقایسه با روش دستی برای طراحی و طراحی بدون نرم افزار همچون شیت بندی در معماری و راندو کردن و اسکیس SKISS بیشتر باشد که در این رابطه میتوانید به مطالب راندو چیست ؟ و اسکیس SKISS چیست ؟ مراجعه کنید و افراد برای صرفه جویی در وقت و هزینه های خود و دقت بیشتر در خلق فضا ها و طرح سازه های خود به این نرم افزار ها روی می آورند .

قبل از اینکه نرم افزار های معماری و عمران به بازار عرضه شوند از روش های دستی برای ارائه طرح ها استفاده میکردند که هم هزینه بر بود و هم وقت زیادی برای این کار لازم بود اما امروزه کار مهندسی و طراحان و عوامل اجرایی آسان شده است البته توجه داشته باشید که هنز هم ارائه طرح های دستی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و برای اکثر طرح ها هنوز هم از طراحی دستی استفاده میشود . در ادامه میتوانید تصاویری از طراحی پلان و نقشه کشی در گذشته قبل از سال 1970 را مشاهده میکنید .

منبع : وب سایت معماری 98 مرجع ارائه مقالات عمران و معماری