منوی Group در تری دی مکس

با سلام خدمت تمامی کاربران وب سایت تخصصی معماری 98 , در راستای ارائه مقالات مربوط به  آموزش نرم افزار های معماری در این بخش از این سری مقالات به ارائه آموزشی در رابطه با پرکاربرد ترین نرم افزار سه بعدی طراحی و مدل ساز با عنوان آموزش منوی Group در 3D MAX می پردازیم تا در رابطه با این نرم افزار پر کاربرد آموزش بیشتری ارائه داده باشیم و دوستانی که میخواهند بر این نرم افزار و ابزار های موجود تسلط داشته باشند و از بخش های مختلف این نرم افزار آگاهی داشته باشند با مطالعه این مقاله به این منو اشرافیت کامل پیدا کنند پس تا انتهای این مقاله از سری مقالات  آموزش معماری در این وب سایت با ما همراه باشید .

معرفی منوی Group در نرم افزار تری دی مکس

منوی Group در تری دی مکس

معرفی منوی Group در نرم افزار تری دی مکس

با توجه به گستردگی اموری که میتوان با نرم افزار تری دی مکس 3d max انجام داد و ابزار های متنوع این نرم افزار در کنار توانایی انجام پروژه های مختلف در کیفیت بالا و … موجب شده است تا اثر افرادی که با طرح های سه بعدی و طراحی های سه بعدی سر و کار دارند به سراغ این نرم افزار بیایند و از این نرم افزار بهره ببرند که این نرم افزار دارای گستردگی و منو های زیاد و ابزار های متنوعی است که ما در این مقاله به معرفی منوی group در این نرم افزار می پردازیم , از این منو و ابزار های موجود در آن برای دسته بندی و اجتماع دادن به چند شی در صحنه مورد نظر استفاده میشود که در ادامه به معرفی و بررسی کار هر یک از ابزار های زیرمجموعه این منو می پردازیم .

معرفی منوی Group در نرم افزار تری دی مکس

منوی Group در تری دی مکس

ابزار های منوی group

با استفاده از ابزار های موجود در این منو میتوان اشیا و موارد موجود در صحنه را بصورت های مختلف بصورت گروه درآورد که در این صورت با انتخاب یکی از اشیا موجود در این گروه تمام اشیا هم گروه نیز انتخاب میشوند , در ادامه به معرفی ابزار های موجود در این منو می پردازیم .

فرمان un group 

با استفاده از این فرمان میتوان تمامی انتخاب ها و اشیایی را که در یک گروه انتخاب شده بودند را از بین برد و به طور کلی باعث متلاشی شدن یک گروه میشود . از این فرمان برای از بین بردن سایر فرمان های موجود در این گروه که به منظور ایجاد گروه استفاده شده اند بهره میبرند .

فرمان open 

این فرمان باعث باز شدن موقت یک گروه میشود تا امکان ویرایش در گروه بوجود آید و بتوان مواردی را اضافه و یا حذف نمود , با اجرای این دستور نرم افزار گروه را نمی بندد بلکه با کشیدن یک کادر دور گروهی که باز شده است تا نشان دهد که اشیا مربوط به گروهی هستند که باز شده اند .

فرمان close 

این فرمان سبب بسته شدن گروهی میشود که به باز شدن آن اقدام شده است .

فرمان Attach

با اسفاده از این فرمان میتوان اشیایی که در یک گروه وجود ندارند را به گروه مورد نظر اضافه کرد که بدین منظور روی شی ء مورد نظر که میخواهید به گروه اضافه کنید کلیک میکنید و سپس از منوی group گزینه attach را میزنید تا این شی ء به گروه مورد نظر اضافه شود .

فرمان Detach

با استفاده از این فرمان میتوان اشیایی که میخواهید از یک گروه حذف نمایید را از گروه مورد نظر کم کنید که این فرمان را زمانی میتوان مورد استفاده قرار داد که قبلا فرمان open را فعال کرده باشید .

فرمان Explode

این فرمان عملکردی مشابه عملرد فرمان un group دارد با این تفاوت که این فرمان باعث میشود تا تمامی گروه ها کاملا متلاشی شوند و علاوه بر متلاشی شدن گروه های اصلی گروه های فرعی نیز از بین میروند .

فرمان Assemble

با انتخاب این فرمان مجموعه ای از گروهها در یک اسمبل قرار میگیرند که در اینجا یک شی کمکی Luminaries به عنوان شی رهبر head object قرار داده میشود که در این صورت در هنگام انتخاب این فرمان میتوانید اشیا اسمبل شده را به عنوان یک شی واحد در صحنه در اختیار داشته باشید . در صورتیکه میخواهید کل اسمبل را انتخاب نمایید باید بر روی هر یک از اشیای عضو آن کلیک کنید که داخل هر اسمبل میتوان گروه ها و اشیای دیگر را قرار داد .

منبع : وب سایت تخصصی معماری 98 مرجع ارائه مقالات  آموزش تری دی مکس