نحوه برطرف کردن مشکل عدم نمایش متریال

با سلام خدمت تمامی معماران و علاقمندان به رشته معماری و عمران , در این بخش از مطالب مربوط به آموزش نرم افزار های معماری در وب سایت تخصصی معماری ایران به بررسی موضوع نحوه رفع مشکل عدم نمایش متریال در تری دی مکس می پردازیم . نرم افزار تری دی مکس از محبوب ترین و پر کاربرد ترین نرم افزار ها در زمینه طراحی سه بعدی است که امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار میدهد و میتوانند با استفاده از قابلیت های این نرم افزار به طراحی ایده های خود بپردازند .

نحوه برطرف کردن مشکل عدم نمایش متریال

نرم افزار تری دی مکس 3D Max در زمینه های مختلفی همچون معماری و عمران کاربرد دارد و برای طراحی ایده های سه بعدی مورد استفاده قرار میگیرد و کاربران با استفاده از آن میتوان به طراحی تمامی ایده های خود همچون تنظیم نور های هالوژن و نئون بپردازند که در این رابطه به ترتیب مطالب تنظیم vrayIES در vray و ساخت افکت نور لامپ نئون در تری دی مکس در وب سایت مطالب وجود دارند . نرم افزار تری دی مکس برای جبران کاستی های خود اقدام به انتشار پلاگین های کاربردی معماری برای تری دی مکس کرده است و پلاگین های زیادی برای افزودن قابلیت های بیشتر به این نرم افزار وجود دارد .

در رابطه با نحوه برطرف کردن مشکل عدم نمایش متریال در تری دی مکس باید گفت که برای حل این مشکل یعنی برای رفع مشکل عدم نمایش تصاویر متریال باید کافی است بجای ذخیره فایل بصورت ساده به مسیر File > save as > archive مراجعه کنید که گزینه archive , فایل پروژه ( .max ) را بهمراه تمامی تصاویر و متعلقات استفاده شده در آن بصورت یک فایل زیپ در اختیار شما قرار میدهد . اگر بدین صورت اقدام کنید و بجای ذخیره ساده فایل از archive استفاده کنید پس در این صورت در سیستم مقصد مورد نظر شما نیز فایل پروژه تمامی متریال ها را به همراه دارد و شما به آنها دسترسی خواهید داشت .

نحوه برطرف کردن مشکل عدم نمایش متریال

نحوه برطرف کردن مشکل عدم نمایش متریال

منبع : وب سایت معماری 98 مرجع ارائه مقالات آموزش تری دی مکس و معماری ایرانی