نحوه ثابت کردن پنل ها در تری دی مکس

با سلام خدمت تمامی معماران و علاقمندان به رشته معماری و عمران , در این بخش از مطالب مربوط به آموزش نرم افزار های معماری در وب سایت تخصصی معماری ایران به بررسی موضوع آموزش قفل کردن پنل ها در تری دی مکس یا نحوه ثابت کردن پنل ها در تری دی مکس می پردازیم . نرم افزار تری دی مکس 3D Max یکی از بهترین نرم افزار های معماری است که با داشتن امکانات و قابلیت های زیاد و در اختیار گذاشتن ابزار های مختلف برای کاربر این امکان را میدهد که در محیط آن به ساخت و اجرا سازی ایده ها و طرح های مختلف پرداخت .

نحوه ثابت کردن پنل ها در تری دی مکس

 نرم افزار تری دی مکس 3D Max دارای ابزار های مختلفی است و دارای محیط کاربری شلوغی است که لازمه استفاده از آن داشتن تسلط بر محیط آن است از این رو برای افرادی که در ابتدای کار با این نرم افزار قرار دارند و در کارکردن با این نرم افزار مبتدی هستند لازم است تا با پین کردن پنل ها در تری دی مکس به ابزار های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند پس امکان قفل کردن لایه ها در تری دی مکس در این مواقع به کمک کاربران می آید و میتوان با استفاده از آن از مخفی شدن لایه های جلوگیری کرد . در ادامه به بررسی موضوع نحوه ثابت کردن پنل ها در تری دی مکس می پردازیم .

فرض کنید که شما در هنگام کار با تری دی مکس سطوح مختلفی ایجاد کرده اید و لایه های زیادی را باز کرده اید پس برای جلوگیری از مخفی شدن این لایه ها و پنل ها میتوانید از قفل کردن لایه ها در تری دی مکس استفاده کنید تا علاوه بر جلوگیری از مخفی شدن و پنهان شدن تری دی مکس امکان دسترسی سریع تر به لایه ها و پنل ها بوجود آید از این رو میتوان از پین کردن لایه ها در تری دی مکس برای دسترسی سریع تر به لایه ها استفاده کرد . برای استفاده بهتر از نوار ابزار ها و جلوگیری از تکان خوردن و جابجا شدن نوار ابزار میتوان از قابلیت ابزار Lock UI Layout در منوی Customize استفاده کرد .

نحوه ثابت کردن پنل ها در تری دی مکس

نحوه ثابت کردن پنل ها در تری دی مکس

منبع : وب سایت معماری 98 مرجع ارائه مقالات آموزش تری دی مکس