پاورپوینت آب انبار

با سلام خدمت تمامی دانشجویان و کاربران گرامی وب سایت معماری 98 , در این بخش از ارائه فایل های کاربردی برای معماران به ارائه پاورپوینت تحلیل آب انبار و پروژه مرمت آب انبار می پردازیم . آب انبار ها یکی از مکان هایی هستند که در گذشته مورد استفاده مردمان بودند و هنوز هم در برخی از مناطق مورد استفاده هستند و برای ذخیره سازی آب از انها استفاده میشود . از انجایی که منبع معتبر و کاملی در رابطه با معماری آب انبار وجود ندارد پس ما بر این شدیم تا به ارائه کامل ترین پاورپوینت تجزیه و تحلیل آب انبار بپردازیم .

پاورپوینت آب انبار

قل از اینکه به ارائه پاورپوینت اب انبار بپردازیم به ارائه مطالبی در این رابطه می پردازیم , قبل از هر چیزی به بررسی معنی اب انبار می پردازیم که در این صورت باید گفت که از انجایی که اب و هوای برخی از مناطق ایران تحت تاثیر اقلیم خشک است و در فصل های کمی بارش در این مناطق صورت میگیرد و در صوت عدم ذخیره آب در فصول پر باران با مشکل نبود اب کافی روبرو هستند از این رو برای حل این مشکل آب انبار ها و قنات ها را در این مناطق بکار می بردند که در این میان اب انبار ها از استفاده بیشتری برخوردار است زیرا همانطور که از نام آن معلوم است برای ذخیره آب در فصول پر آب و استفاده از این آب در فصول خشک مورد استفاده قرار میگیرند .

پاورپوینت آب انبار

پاورپوینت آب انبار

در دوره اسلامی و معماری اسلامی اب انبار ها نیز همچون سایر مکان ها همچون راسته بازار ها در مکانی وجود داشتند و برای استفاده عموم در مکان های خاصی اب انبار وجود داشت تا مردم با مشکل کم آبی روبرو نباشند . تاریخچه اب انبار به دوران هخامنشیان برمیگردد و این نشانه این است که اب انبار در تاریخ هم مورد استفاده بوده است .

سر فصل های پروژه آب انبار و مرمت آب انبار

تعاریف آب انبار

تاریخچه آب انبار

دلایل ایجاد آب انبار

بهداشت آب انبار

منابع تامین آب اب انبار

نحوه آبرسانی به آب انبار ها

تقسیم بندی اب انبار ها

عناصر تشکیل هنده آب انبار ها

نحوه ساخت آب انبار

طرحواره آب انبار

مخروط آب انبار

راچینه سر در

تزیینات

باد گیر

فراید خنک سازی اب انبار

چند نمونه آب انبار

اب انبار امیر چخماق

اب انبار مریضان ندوشن

آب انبار شاه عباس ندوشن

اب انبار بوستان ندوشن

اب انبار امامزاده ندوشن

اب انبار حاج حاج سید عطار یزد

اب انبار شش بادگیری

اب انبار بین راهی مسیر چک چک

اب انبار برج سریزد

اب انبار وزیری

اب انبار وقت و ساعت

اب انبار قوام بوشهر

آب انبار های قزوین

اب انبار سردار بزرگ

اب انبار سردار کوچک

اب انبار زنانه بازار

اب انبار مسجد جامع

اب انبار حاج کاظم

اب انبار حکیم

در این مقاله برای شما عزیزان پاورپوینت بررسی آب انبار به همراه پروژه مرمت آب انبار ارائه شده است که توضیح هر قسمت به همراه عکس و تحلیل کامل است , این فایل که در قالب یک پاورپوینت 100 اسلایدی و فایلی word با 30 صفحه در اخیتار شما قرار گرفته است را میتوانید از بخش فروشگاه معماری و عمران خریداری کنید .