پاورپوینت ارزیابی سازه های بتنی و فولادی

در این قسمت از مطالب و مقالات موجود در وب سایت تخصصی معماری۹۸ به بررسی ارزیابی سازه های فولادی در ساختمان می پردازیم . اهمیت در نظر گرفتن اثرات زلزله در طراحی سازه های مهندسی برای اولین بار در سال 1923 پس از آسیب های مخرب زلزله کانتو جزیره هانشو در ژاپن به رسمیت شناخته شد. در آن روزها پل ها بر اساس فناوری از ایالات متحده آمریکا، انگلستان ، آلمان و فرانسه بدون توجه به اثرات اختلالات لرزه ای ساخته می شد . آسیب های معمولی بر اثر زلزله در آن زمان به صورت تغییر مکان جانبی بود، که این عامل باعث فروپاشی کل سیستم پل می شداین یک آسیب معمول بود که اثرات لرزه ای در آن در نظر گرفته نمی شد یا وقتی که طراحی لرزه ای به ویژه برای پایه کافی نبود، این نوع آسیب در سال 1920 تا 1950 بیشتر در پل ها نمایان شد.

پاورپوینت ارزیابی سازه های بتنی و فولادی

در حین وقوع زلزله تنها ساختمان ها نیستند که تحت تاثیر نیروی زلزله قرار می گیرند پل ها هم در این بین به عنوان سازه های مهم تحت تاثیر تحریکات لرزه ای قرار می گیرند . در هر کشوری راه و راه آهن به عنوان شریان های حیاتی یک کشور ، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند .در زمان جنگ و یا بحران های دیگر مثل زلزله این راه ها به عنوان اصلی ترین راه ها برای کمک رسانی محسوب می شوند و در صورتی که دچار آسیب شوند جایگزین کردن آنها کاری بسیار مشکل است . لازمه ی استفاده ی بی وقفه از این نوع سازه ها این است که خسارتهای وارده به آنها به حداقل میزان ممکن کاهش یابد ، به طوری که بدون محدودیت ترافیکی قابل بازسازی مجدد باشد. بررسی ها اینگونه نشان میدهد که پل های ساخته شده در چند دهه اخیر ضعفهای عمدهای در طراحی و اجرا دارند . این پل ها معمولاً به صورت ثقلی طراحی شده و ضوابط خاص لرزهای در آنها لحاظ نشده است . از طرفی بر خلاف سازههای مسکونی ، به منظور عملکرد بی وقفه پلها بعد از وقوع زلزله بایستی شرایط بهره برداری را داشته باشند .

در power point ارزیابی سازه های بتنی و فولادی که در قسمت زیر برای شما قرار داده ایم پروژه ای کامل شامل 110 اسلاید می باشد که به طور کلی شامل سرفصل های زیر می باشد :

  1. معرفی انواع نامنظمی در ارتفاع و پلان ساختمان
  2. سیستم های مقاوم در برابر زلزله
  3. روش های ارزیابی سازه ها ( بتنی و فلزی )
آیین نامه بتن ایران

ارزیابی سازه های فولادی

رمز: www.memari98.com

منبع : وب سایت معماری ایران مرجع ارائه مقالات آموزش معماریمعماری و عمران