پاورپوینت بتن خود ترمیم شونده

با سلام خدمت کاربران وب سایت تخصصی معماری 98 , در این بخش از مطالب و مقالات مربوط به ارائه جزوات کاربردی برای معماران و دانشجویان عزیز به بررسی موضوع پاورپوینت بتن های خود ترمیم شونده می پردازیم . یکی از موضوعاتی که دانشجویان رشته های معماری و عمران با آن مواجه میشوند بخش آشنایی با مصالح و انواع بتن ها و … است که ما در اینجا به ارائه جزوه بتن خود ترمیم شونده می پردازیم .

پاورپوینت بتن خود ترمیم شونده

بتن خود ترمیم شونده چیست ؟ بتن خود ترمیم نوعی از بتن است که در آن اگر شکستگی با ترکی ایجاد شود بدون اینکه انسان در ساخت و بازسازی آن نقشی داشته باشد درست میشود که این بازسازی توسط آب و کربن دی اکسید و سایر عوامل صورت میگیرد بنا بر این تنها چن روز باران و یا برخورد آب با بتن های خود ترمیم شونده کافی است تا بازسازی در آنها صورت بگیرد بدون اینکه انسان دخالتی در بازسازی انها داشته باشد . البته توجه داشته باشید که اگر ترک زیاد بزرگ باشد بتن خود ترمیمی نیز قادر به بازسازی آن نخواهد بود پس بتن خود ترمیم در ترک های کوچک کاربرد دارد و مانع از گسترش این ترک ها و بیشتر شدن ابعاد ترک میشود . در ادامه میتوانید به دانلود پاور پوینت بتن خود ترمیم شونده بپردازید و با کلیک بر روی ایکون دانلود عملیات دانلود جزوه بتن خود ترمیم شونده را انجام دهید و فایل را دریافت کنید .

به دلیل استحکام زیاد و هزینه های نسبتا پایین , بتن به پرکاربردترین مصالح ساخمانی تبدیل شده است . تولید انبوه بتن ،خالی از اشکال
نیست به طوری که از این میان میتوان تاثیر منفی بر محیط زیست را نام برد :

  • استخراج و تولید سنگدانه ها و سیمان به عنوان اجزای اصلی بتن در مقیاس وسیع و حمل و نقل انها در فواصل زیاد
  • تخریب زمین
  • مصرف انرژی
  • انتشار گازهای گلخانه ای

تخمین زده میشود که تولید سیمان به تنهایی % 7 از گازهای 푐o2 را شامل می شود به همین علت مطالعه هر چه بیشتر برای رفع مسایل مربوط به تخریب زود هنگام سازه های بتنی جهت نیاز و تولید کمتر این ماده ساختمانی ضروری می نماید از طرفی میدانیم وجود منافذ و استعداد ترک خوردگی بتن است.که مانع یک پارچگی و دوام بتن می شود . تاثیر مشکل ترمیم بتن حایز اهمیت است . تحت شرایط معینی ترک های بتن را می توان ترمیم کرد این پدیده به عنوان ترمیم خود به خودی شناخته می شود . رسوب کربنات کلسیم مهمترین عامل ترمیم تاثیرگذار در خود ترمیمی است . بعد از دریافت فایل مورد نظر که در 20 اسلاید تنظیم شده است میتوانید به تمامی اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید .