پاورپوینت تاثیر باد در معماری

با سلام خدمت تمامی معماران و کاربران وب سایت تخصصی معماری ایران , در این بخش از ارائه مقالات مربوط به تنظیم شرایط محیطی به ارائه پاورپوینت نقش باد در معماری می پردازیم . عوامل محیطی همچون نیروی باد و تاثیر باد در ساختمان و نیروی خوشید و … یکی از مهم ترین عواملی هستند که در معماری و ساخت بنا ها در نظر گرفته میشوند و مکان سازه و موقعیت آن قبل از ساخته شدن با این عوامل و میزان مقاومت در برابر این عوامل سنجیده میشود از این رو در اینجا مقاله تاثیر باد در معماری را در فایل پاورپوینت ارائه میدهیم .

پاورپوینت تاثیر باد در معماری

قبل از اینکه به ارائه پاورپوینت تاثیر باد در معماری بپردازیم به ارائه مطالبی در رابطه با تاثیر باد در طراحی معماری می پردازیم , از آنجایی که عوامل محیطی میتوانند تاثیرات زیادی بر ساختمان ها و سازه ها داشته باشند پس در سالیان متمادی شناخت این عوامل و تاثیر انها بر ساختمان سازی و … بسیار مورد توجه بوده است زیرا این عوامل میتوانند در جهت منافع بشر در ساخت بنا ها باشند و یا برای برخی از بنا ها عاملی مخرب محسوب شوند که در طول گذر زمان باعث تخریب بنا ها و سازه ها میشوند پس با شناخت دقیق این عوامل میتوان در جهت استفاده و منفعت از این عوامل استفاده کرد .

پاورپوینت تاثیر باد در معماری

پاورپوینت تاثیر باد در معماری

برای مثال از انرژی باد میتوان در جهت تولید نیروی بادی و استفاده از این نیرو در ساختمان استفاده کرد و یا از انرژی خورشید برای تولید انرژی و نورپردازی مناسب استفاده کرد اما در صورت عدم شناخت موقعیت سازه و این عوامل و ارتباط آنها با یکدیگر انرژی خورشید میتوان برای خانه عاملی آزار دهنده باشد و یا باد در تخریب بخش های ساختمان تاثیر داشته باشد . امروزه با توجه به سبک تر شدن و در مقابل بزرگ تر شدن ساختمان ها تاثیر باد را میتوان موثر ترین عامل در ساخت ساختمان ها در رابطه با عوامل محیطی دانست .

پاورپوینت باد در معماری از سری مطالب مربوط به تنظیم شرایط محیطی که در این مقاله برای شما عزیزان ارائه شد تمامی اطلاعات در این زمینه را داراست , این فایل که در حدود 60 اسلاید تنظیم شده است را میتوانید از بخش فروشگاه معماری و عمران وب سایت معماری 98 تهیه نمایید .