پاورپوینت تاثیر فرهنگ بر معماری روستا

با سلام خدمت کاربران وب سایت معماری98 , در این بخش از ارائه فایل های دانشجویی در این وب سایت به ارائه پاورپوینت تاثیر فرهنگ بر کالبد روستا می پردازیم . معماری هر منطقه و ناحیه ای تحت تاثیر عواملی خواهد بود که موجب میشوند اصول و ضوابط طراحی و معماری تغییر یابند که در این میان فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف بی تاثیر بر معماری نیستند از این رو در این مقاله به ارائه پاورپوینت تاثیرات فرهنگ بر معماری روستا می پردازیم .

پاورپوینت تاثیر فرهنگ بر معماری روستا

قبل از اینکه به ارائه پاورپوینت تاثیر فرهنگ بر معماری روستا یپردازیم به ارائه مطالبی در این رابطه می پردازیم , همانطور که گفته شد معماری میتواند تحت تاثیر عوامل مختلفی باشد که سبب بوجود آمدن تغییراتی در اصول و ضوابط معماری باشند که این موضوع بیشتر در روستا ها نمود پیدا میکند یعنی معماری کالبد روستا به گونه ای است که کاملا تحت تاثیر عوامل محیطی و فرهنگ و اداب و رسوم مردم آن روستا است و ساخت بنا ها همچون ساخت مسجد و تکیه ها بنا به فرهنگ مردم روستا انجام می گیرد از این رو میتوان مهم ترین عامل در نوع معماری در روستا ها را اداب و رسوم مردم دانست .

در معماری روستا فرهنگ به گونه ای تاثیر گذار است که مکان های مقدس از جمله امام زاده , حسینیه , مسجد به خاطر اعتقادات مذهبی در مرکزیت روستا قرار می گیرند . همچنین ممکن است رابطه فاصله گورستان با اعتقادات مردم , انتخاب مکان روستا و اعتقادات مردم تغییرات , پلان روستا بر اثر  وجود قبر افراد قابل احترام فرهنگی تغییر یابد . در ادامه میتوانید به دانلود پاورپوینت تاثیر فرهنگ بر معماری روستا بپردازید .

پاورپوینت تاثیر فرهنگ بر معماری روستا

پاورپوینت تاثیر فرهنگ بر معماری روستا

رمز : www.memari98.com

منبع : وب سایت معماری ایران مرجع ارائه مقالات تخصصی دانشجوییعمران