پاورپوینت تجزیه و تحلیل مرکز محله کلپا همدان

در این مقاله از وب سایت تخصصی معماری ایران به ارائه اطلاعاتی راجع به مورد ی متفاوت می پردازیم زیرا در این مقاله یکی از محله های قدیمی را بصورت کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهیم تا اطلاعات کاملی راجع به یکی از محله های قدیمی و مرکز این محله ارائه دهیم از این رو به ارائه پاورپوینت تحلیل مرکز محله کلپا همدان می پردازیم تا دوستان و عزیزانی که به اطلاعات کامل و کلی راجع به این محله نیازمندند به دانلود این فایل بپردازند و به پاورپوینتی در این باره در 230 اسلاید دست پیدا کنند .

پاورپوینت مرکز محله کلپا همدان

در گذشته هر محله ای دارای یک میدانی بود که به میدان محلی معروف بود و این مکان به عنوان مرکز محله شناخته میشد و اکثر فعالیت های بازاری و فعالیت های قشر حاضر در محله در این محل صورت میگرفت و مکانی برای تجمع افراد نیز بود , مرکز محله در اکثر مناطق عموما به شکل های دایره و مستطیل و یا ذوزنقه بوده و این مکان عموما نام محله را بر خود داشت و از مهم ترین مناطق محله محسوب میشد . ما در اینجا به تحلیل و بررسی یکی از مراکز محله در قدیم می پردازیم از این رو مرکز محله کلپا در همدان را مورد بررسی قرار میدهیم و تمامی اطلاعات مربوط به این مرکز محله را در قالب فایل پاورپوینت ارائه میدهیم .

پاورپوینت تجزیه و تحلیل مرکز محله کلپا همدان

پاورپوینت مرکز محله کلپا همدان

مراکز محله در قدیم نقشی همچون مرکز شهر در امروزه داشتند و این مکان ها بستر مناسبی برای افراد بوجود می اوردند تا فعالیت های اجتماعی و اقتصاید خود را در این مکان بهبود بخشند . در مراکز محله ها اکثرا مکان ها و فضا های مهم و مورد نیاز عموم افراد همچون گرمابه ها و حمام ها و بقالی ها و مساجد و … قرار داشت از این رو افراد خواه و ناخواه برای برطرف کردن نیاز های خود به این مکان مراجعه میکردند . این اشتراک در امور در مزکر محله علاوه بر اینکه موجب برطرف شدن نیاز های افراد مستقر در  محله میشد از نظر اجتماعی نیز این افراد را به یکیدگر نزدیک تر می نمود . در پاورپوینت بررسی مرکز محله کلپا همدان اطلاعات و مطالب بیشتری راجع به این زمینه وجود دارد .

سر فصل های این پروژه

مرکز محله (میدان محلی)
مرکز محله کلپا
تحلیل مرکز محله کلپا بوسیله نمایانگرها
1-فضا
محصوریت
هماهنگی و سبزینگی فضا و مزیت
یکپارچگی جداره ها
خط آسمان و هندسه
swot فضا
2-زمینه
هویت
ماندگاری
خوانایی
شخصیت
swot زمینه
3-کارکرد
ایمنی
امنیت
سازگاری و هماهنگی کاربری ها
نفوذپذیری
انعطاف پذیری
رنگ تعلق
سرزندگی قرارگاه های رفتاری
عدالت
swot عملکرد
4-ریخت
کاربری ها
ویژگی های بافت
وضع شبکه ارتباطی
سلسله مراتب دسترسی
swot ریخت
5-اجتماع
ارتباط بین مردم و فضا
قلمرو عمومی و زندگی اجتماعی
امنیت و ایمنی
قابلیت دسترسی
swot اجتماع
6-منظر
محصوریت
نفوذپذیری بصری
تنوع بصری
سیمای افقی و عمودی
swot منظر

پاورپوینت تحلیل مرکز محله کلپا که در این مقاله برای شما عزیزان ارائه شد اطلاعات کاملی در این زمینه را داراست , این پاورپوینت که در 230 اسلاید تنظیم شده است را از فروشگاه معماری و عمران وب سایت تخصصی معماری 98 تهیه نمایید .