پاورپوینت تحلیل قلعه بابک

در این بخش از ارائه فایل های کاربردی و دانشجویی به ارائه یکی از قلعه های معروف با عنوان پاورپوینت قلعه بابک می پردازیم , با توجه به اینکه ایران یکی از متمدن ترین کشور ها است از این رو تاریخ زیادی همراه با این سرزمین است که قلعه ها نیز بخشی از این تاریخ هستند و معماری انها همواره مورد توجه معماران بوده است از این رو در وب سایت تخصصی معماری98 اقدام به ارائه پاورپوینت بررسی قلعه بابک کردیم تا اطلاعات مفیدی در این رابطه ارائه داده باشیم .

پاورپوینت تحلیل قلعه بابک

قبل از اینکه به ارائه پاورپوینت تحلیل قلعه بابک بپردازیم به ارائه اطلاعاتی در رابطه با قلعه بابک می پردازیم , قلعه بابک که با نام های قلعه بابک ، دژ بابک ، بذ و قلعه جمهور نیز شناخته میشود یکی از مهم ترین و دیدنی ترین قلعه های موجود در ایران می باشد که موقعیت و محل قرار گیری آن عبارت است از 50 کیلومتری شمال شهرستان اهر و در ارتفاعات غرب رود بزرگ قره‌ سو که در منطقه ای مشهور به کلیبر قرار دارد . این قلعه محکم و استوار سالیان زیادی است که بر فراز کوه های بلند و کوهستانی بنا شده است و هنوز هم با گذشت سالیان زیاد پا برجاست . در رابطه با تحلیل سایر قلعه ها میتوانید به مطلب پاورپوینت تحلیل قلعه فلک الافلاک و مرمت قلعه فلک الافلاک نیز مراجعه کنید .

پاورپوینت تحلیل قلعه بابک

پاورپوینت تحلیل قلعه بابک

دژ بابک خرمدین در حدود 2300 تا 2700 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است و دارای معماری ویژه ای است و زیبایی های نظری و معمارانه خاصی دارد که توجه افراد را به خود جلب میکند . بناس اصلی این دژ دو طبقه و سه طبقه است و پس از طی مسیری طولانی برای رسیدن به قله کوه و قلعه با این بنا مواجه خواهید شد که در طول مسیر باید از دالان ها و مسیر های مخصوصی رد شوید . علاوه بر معماری قلعه بابک که مورد توجه است سفالینه‌ های منقوش و لعاب خورده است که یک دوره استقرار تا اوایل قرن هفتم هجری را نمایش می‌ دهد را نیز میتوان در این قلعه مشاهده کرد .

پاورپوینت تجزیه و تحلیل قلعه بابک که در این مقاله برای شما عزیزان ارائه شد اطلاعات کاملی را داراست و لازم به ذکر است که این پاورپوینت فقط اطلاعاتی در زمینه قلعه بابک را دارد و بر خلاف سایر پاورپوینت های مربوطه به این موضوع در سایت های دیگر که چندین قلعه را بطور خلاصه با نام قلعه بابک توضیح داده اند فقط در رابطه با این قلعه و ارائه اطلاعات در این رابطه در 20 اسلاید تنظیم شده است که میتوانید از بخش فروشگاه معماری و عمران وب سایت تخصصی معماری 98 آنرا تهیه نمایید .