دانلود رایگان پاورپوینت زندگینامه و تحلیل آثار یورگن هابرماس

دانلود پاورپوینت زندگینامه و اندیشه های شهرسازانه یورگن هابرماس در راستای معرفی معماران جهان و آشنایی بیشتر شما عزیزان با این بزرگان دنیای معماری در این بخش ارائه می گردد. شناسایی هر مکتب و سبک معماری، بدون شک باید با شناخت اندیشه ها و نظریات بزرگان آن مکتب همراه باشد، تا دانشجویان بتوانند درک بهتری از سبک مورد نظر داشته باشند، بنابراین شناخت معماران بزرگ یکی از لازمه های کار برای شناخت بهتر معماری می باشد. این فایل که در 15 اسلاید تنظیم شده است، اطلاعات کاملی راجع به بیوگرافی یورگن هابرماس و اندیشه های وی دارد.

پاورپوینت بیوگرافی و اندیشه های یورگن هابرماس

یکی از بزرگترین معماران معاصر که خدمات ارزنده ای به دانش معماری داشته است را می توان هابرماس در نظر داشت. این معمار آلمانی در سال 1929 در دوسلدورف آلمان متولد شد . تحصیلات وی در گومزباخ، دانشکده های گوتینگن، بن و زوریخ گذرانده شد. در سال 1954 وی رساله خود را با عنوان مطلق و تاریخ به پایان رساند و در ادامه به روزنامه نگاری مشغول شد. وی در ادامه طی راه پیشرفت خود در سال 1956 وارد موسسه تحقیقاتی اجتماعی فرانکفورت شد. که با ورود به این مجموعه دستیار تئودور آدورنو شد و تحت تاثیر این همکاری، شیفته مکتب فرانکفورت شد.

آثار یورگن هابرماس

نظریه کنش ارتباطی بزرگ ترین اثر وی می باشد که در سال 1981 آن را در دو جلد منتشر کرد و این نظریه و تحقیقات بیشتر بر معروفیت وی افزود. در این نظریه کنشگران در جامعه با استفاده از توافق و همکاری به دنبال رسیدن به اهداف و فهم مشترکی هستند تا انسان از برخی وابستگی ها دور شود. اندیشه های شهرسازانه وی در بازه ای از زمان بسیار مورد توجه قرار گرفت و در برخی از موارد از این ایده ها استقبال شد و مورد کاربرد واقع شد.

کنش ارتباطی

در این نظریه و کتاب منتشر شده، هابرماس تحیلی پیچیده ای از جامعه سرمایه داری ارائه کرده است. او کنیش ارتباطی را در برابر کنش معمول و هدف دار ماکس وبر مطرح کرد و با آوردن اطلاعات مختلف و کاملی، توانست تمامی نظریات و ایده های خود در این رابطه را در قالب کتابی دو جلدی به جامعه ارائه دهد. انتشار این کتاب را می توان در راستای انتقاد وی از برخی موضوعات در نظر داشت، به صورت کلی می توان گفت که هدف از نگارش این نظریه و انتشار آن در سه هدف خلاصه می شود:

  • ارائه نظریه ای کامل در رابطه با مدرنیته
  • ارائه مفهومی در رابطه با خرد گرایی ارتباطی
  • ارائه طرحی اجتماعی که بتواند مسائل زیست جهان و سیستم را به هم پیوند بزند

سرفصل های دانلود پاورپوینت یورگن هابرماس

  • زندگینامه
  • هابرماس و مدرنیته
  • فضای عمومی
  • کنش ارتباطی
  • افراد تاثیرگذار بر وی
  • منابع

دانلود رایگان پاورپوینت یورگن هابرماس

رمز فایل : www.memari98.com

منبع : سایت مرجع معماری