پاورپوینت مرمت خانه باغ چهار برج توس

پروژه های مرمت بنا های تاریخی یکی از مواردی می باشد که دانشجویان عزیز در درس مرمت ابنیه با آن روبرو میشوند از این رو باید در این مبحث نمونه پروژه ای کامل ارائه دهند که در وب سایت تخصصی معماری 98 در بخش مرمتی نمونه های مختلفی از تحلیل و مرمت بنا های تاریخی و معروف را مورد بررسی قرار داده ایم و در این مقاله نیز برای کامل کردن آرشیو بخش پروژه های مرمتی به ارائه نمونه ای با عنوان پاورپوینت مرمت خانه باغ 4 برج توس می پردازیم تا این پاورپوینت 210 اسلایدی را خدمت شما بزرگواران ارائه دهیم .

پاورپوینت مرمت خانه باغ چهار برج

در مورد ساخت بنا اطلاعات دقیق و مستندی وجود ندارد بنا بر گفته اهالی منطقه از حدود 90 – 80 سال پیش این باغ وجود داشته است که در گذشته شامل فضاهای دیگری نیز بوده است . با توجه به عکس هوایی سال 1334 این بنا قطعاً در دهه 30 وجود داشته است . امّا با دقّت در فرم معماری بنا و نوع تزئینات بکار رفته می توان این گونه گفت که باغ پیشینه ای از اواخر قاجار و اوایل پهلوی دارد که به مرور زمان دستخوش تغییراتی گردیده است . استفاده از آجر و آجر لعابدار و اجرای تزئینات آجری نمالی شمالی و فضای حوضخانه نشان از تزئینات اواخر قاجار دارد که روند استفاده از آجر در ساخت بنا و تزئینات در دوره پهلوی نیز ادامه داشته است .

پاورپوینت مرمتی خانه باغ چهار برج

پاورپوینت مرمتی خانه باغ چهار برج

از باغ قدیمی که حدود آن تا سالهای اخیر باقی مانده بود , در حال حاضر بنای فعلی و محدوده فعلی آن باقی مانده است و مابقی تفکیک شده و به فروش رسیده است . تنها مدرکی که می توان به آن استناد کرد بنای فعلی و مشخصه های معماری و هنری آن است فرم پلان و نحوه قرار گیری اجزاء آن هم تداعی کننده معماری سنتی است و هم نشان از معماری مدرن دارد .

فضای حوضخانه و رواق کنار آن و دو اتاق شرق و غرب آن و تزئینات آن نشانی از معماری سنتی دارد و نحوه قرار گیری دیگر فضا ها و روابط بین آنها نشان از نفوذ اصول معماری مدرن در معماری سنتی دارد . در کل باتوجه به آثار و شواهد موجود می توان این گونه گفت که این بنا متعلق به اواخر قاجار و اوایل دوره پهلوی بوده که در دوره های بعد تغییراتی در آن صورت گرفته است .

سر فصل های کلی این پروژه

  • مقدمه و چکیده اطلاعات
  • مطالعه و شناخت اولیه
  • مطالعات جامع بنا
  • نقشه ها و آسیب نگاری
  • آسیب شناسی و مرمت

پاورپوینت مرمتی خانه باغ چهار برج ارائه شده در این مقاله نمونه پروژه مرمت بنایی معروف و کامل می باشد که پروژه ای مناسب در بخش مرمت ابنیه می باشد , این پاورپوینت که در 210 اسلاید تنظیم شده است را میتوانید از فروشگاه معماری وب سایت تخصصی معماری 98 تهیه نمایید .