پاورپوینت مسجد مدرسه مستوفی رشت

با ارائه تحلیل دیگر در رابطه با مسجد , مدرسه ها در خدمت شما عزیزان هستیم تا نمونه ای دیگر از برترین معماری های مسجد مدرسه ها را خدمت شما ارائه داده باشیم و به بررسی کامل این نمونه نیز بپردازیم از این رو در این مقاله از وب سایت تخصصی معماری 98 به ارائه پاورپوینت مسجد مستوفی رشت و پاورپوینت مدرسه مستوفی رشت که هر دو را با نام مسجد مدرسه مستوفی رشت می شناسند می پردازیم تا اطلاعات کافی و مورد نیاز کاربران عزیز در رابطه با این بنا را در اختیار آنها قرار دهیم .

دانلود پاورپوینت مسجد مدرسه مستوفی رشت

قبل از اینکه به ارائه پاورپوینت مسجد مدرسه مستوفی رشت بپردازیم به ارائه مطالب و اطلاعاتی راجع به این بنا می پردازیم تا آشنایی بیشتری با این مکان داشته باشید , مسجد مستوفی رشت یکی از بنا های مورد توجه ساخته شده در دوران قاجار می باشد که در آن زمان در محله زاهدان این شهر که در آن دوره یکی از مهم ترین محله های این شهر بود ساخته شده است و از آن زمان تا کنون مورد بهره برداری قرار گرفته و پا برجاست . این مسجد توسط یکی از بازماندگان خانواده سمیعی , مرحوم میرزا محمد طاهر سمیعی بنیاد شد تا برای تحصیل و نمازگزاری طلاب مورد استفاده قرار گیرد .

پاورپوینت مسجد مدرسه مستوفی رشت

دانلود پاورپوینت مسجد مدرسه مستوفی رشت

از آنجا که این مسجد فاقد گنبد , مناره , ایوان و … است و از میان عناصر اصلی تشکیل دهنده مساجد , فقط دارای محراب است بنابراین تزئینات به کار رفته در بنا محدود و شامل کاشی کاری های پشت و دور محراب و پنجره ها و کتیبه های که در قسمت بالایی دیوار شمالی مسجد وجود دارد است از این رو در ساخت مسجد زیاده روی در کاشی کاری ها و … صورت نگرفته و در عین حال این مجد از زیبایی های معماری اسلامی نیز برخوردار است . این مسجد مدرسه که از زمان فتحعلی شاه پا برجاست در قسمت هایی دچار آسیب شده است و از این رو مورد مرمت قرار گرفته است که اطلاعات مربوطه به مرمت مسجد مدرسه مستوفی رشت و همچنین برش ها و نما های مختلف نیز در پاورپوینت مسجد و مدرسه مستوفی رشت موجود می باشد .

پاورپوینت تحلیل و مرمت مسجد و مدرسه مستوفی رشت که در این مقاله ارائه شد اطلاعات کاملی راجع به این بنا را داراست , این پاورپوینت که در 21 اسلاید تنظیم شده است را میتوانید از فروشگاه معماری و عمران وب سایت تخصصی معماری98 تهیه نمایید .