پروژه بیمارستان طرح 4 معماری با مدارک کامل

پروژه بیمارستان طرح 4 معماری یکی از نمونه ها و کاربری هایی خواهد بود که هر دانشجویی در دوران تحصیل دانشگاهی خود مستلزم به طراحی آن می باشد. طراحی و معماری بیمارستان می تواند نمونه خوبی برای سنجش اطلاعات دانشجویان عزیز باشد. از این رو همواره در طرح معماری، ترسیم و معماری بیمارستانی با داشتن خصوصیاتی که اساتید تعیین می کنند می تواند هر آنچه از دانش و اطلاعات که دانشجویان در رابطه با این موضوع دارند را نمایش دهد. نمونه ارائه شده در ادامه ارائه نقشه بیمارستان در طرح و فرم های مختلف ارائه می گردد. اطلاعات تکمیلی در این رابطه را در ادامه مقاله دنبال کنید.

طرح معماری بیمارستان با طراحی زیبا

بیمارستان ها را می توان جزو مهم ترین فضا های شهری دانست که باید در مناطقی با جمعیت مختلف به تعداد لازم موجود باشند تا نیاز های درمانی و پزشکی افراد برآورده شود. بیمارستان با توجه به نوع کاربری خاصی که دارد باید از طراحی و معماری ویژه و منحصر بفردی برخوردار باشد که پاسخگوی نیاز های افراد حاضر در مجموعه و همچنین مراجعه کنندگان باشد. از این رو همواره سعی شده است تا برای این مکان کاربردی و مهم بهترین نوع معماری و طراحی در نظر گرفته شود تا در هنگام شرایط عادی و اضطراری و حتی بحرانی، هیچ مشکلی از نظر دسترسی به بخش های مختلف وجود نداشته باشد.

پلان بیمارستان زیبا

پلان بیمارستان زیبا

علاوه بر اینکه طراحی بیمارستان باید مطابق با استاندارد ها و ضوابط طراحی این مکان باشد، باید موارد دیگری را نیز در نظر داشت که در طراحی بیمارستان بسیار مورد توجه است. برای مثال در طراحی بیمارستان کودکان باید خلاقیت به کار گرفته شود تا فضایی مناسب با روحیات کودکان خلق شود. در نظر داشتن پویایی و فراهم آوردن محیط مناسب و شاداب برای افراد باید یکی از مواردی باشد که در طراحی بیمارستان مورد توجه باشد. در طراحی بیمارستان ها نیز باید به صورت عمومی مواردی برای طراحی کلی مجموعه در نظر باشد که محیطی سالم از نظر روحی روانی نیز برای افراد بستری و مراجعه کنندگان مهیا شده باشد.

ویژگی های طرح

حجم اصلی این پروژه را می توان شبیه به حرف H دانست که حالتی نامتقارن دارد . حجم کلی را می توان متشکل از دو مستطیل دانست که توسط بخشی به هم وصل شده اند. و بیمارستان از هر دو طرف این مجموعه دارای درب ورودی به مجموعه می باشد تا دسترسی مناسب برای بیماران فراهم شده باشد. در قسمتی از این سایت بخش اورژانس در نظر گرفته شده است که به صورت هلالی می باشد و بزرگترین ورودی به این مجموعه می باشد. حجم کلی این بیمارستان به صورتی است که طبقه همکف دارای مساحت بیشتری می باشد و به ترتیب طبقات اول و دوم نیز مساحت کمتری نسبت به یکدیگر دارند.

بیمارستان از 4 طرف منتهی به خیابان عریض می باشد. در محوطه این طرح مساحتی به عنوان پارکینگ در نظر گرفته شده است تا اتومبیل پرسنل بیمارستان و همچنین مراجعه گان مناسب مناسبی برای پارک اتومبیل خود داشته باشند. استفاده از فضای سبز و درختان بلند در محوطه، بر زیبایی این طرح افزوده است.

نمونه های مشابه

مدارک همراه پروژه

  • فایل اتوکد کامل
  • شیت بندی زیبا
  • فایل سه بعدی قابل ویرایش کار شده در نرم افزار رویت

نمونه پلان ها

شیت های ترسیم شده

  • سایت پلان
  • پلان طبقه همکف
  • پلان طبقه اول
  • پلان طبقه دوم
  • پلان مبلمان طبقات
  • برش A-A
  • برش B-B
  • نمای شمالی
  • نمای جنوبی
  • نمای غربی
  • نمای شرقی

پروژه معماری بیمارستان دو طبقه طرح 4 با داشتن زیبایی ظاهری و همچنین رعایت تمامی استاندارد های طراحی و ترسیم بیمارستان در این بخش خدمت شما ارائه می گردد تا برای ارائه خود در طرح معماری و یا ویرایش این مورد و حتی الگوبرداری نمونه ای مناسب در اختیار داشته باشید.

پروژه طرح 4 بیمارستان ارائه شده در این بخش را می توانید برای ارائه و کسب نمره بالا در نظر داشته باشید. این محصول با توضیحات و جزئیات ارائه شده را می توانید از طریق فروشگاه معماری 98 خریداری نمایید که در این رابطه در ادامه لینک خرید ارائه شده که بلافاصله بعد از خرید فایل را در اختیار خواهید داشت.