پلاگین وی ری vray

با سلام خدمت تمامی علاقمندان و دنبال کنندگان رشته معماری و عمران , در این بخش از مطالب مربوط به دانلود نرم افزار های معماری در وب سایت معماری 98 به بررسی موضوع پلاگین وی ری چیست ؟ می پردازیم . شاید افرادی که به تازگی با رشته معماری و نرم افزار های معماری آشنا شده باشند با اصطلاح پلاگین vray مواجه شوند و این سوال برایشان پیش بیاید که نرم افزار وی ری چیست ؟ از این رو در ادامه این مقاله به بررسی موضوع معرفی نرم افزار vray می پردازیم .

پلاگین وی ری vray

قبل از اینکه به بررسی موضوع اصلی یعنی پلاگین وی ری vray بپردازیم به بررسی موضوع پلاگین چیست ؟ می پردازیم , پلاگین عبارت است از برنامه ای که به تنهایی کاربردی ندارد و با نصب بر روی یک نرم افزار بزرگتر و جامع تر باعث افزوده شدن امکانات زیادی به نرم افزار بزرگتر میشود که قبل از نصب پلاگین این امکانات وجود نداشته است . پلاگین v – ray یکی از پلاگین هایی است که با افزودن به نرم افزار تری دی مکس 3D Max باعث اضافه شدن قابلیت های زیادی به این نرم افزار میشود که وی ری به عنوان یک موتور رندر عمل میکند و با انجام کار هایی همچون نور پردازی و سایه افکنی و … باعث میشود تا کاربر در هنگام استفاده از این نرم افزار با هیچگونه کمبودی مواجه نباشد . در حال حاضر نرم افزار vray برای نرم افزار های زیر ارائه شده است :

۳ds Max , Cinema 4D , Maya , Sketchup , Softimage , Blender , Rhinoceros 3D .

یکی از مهم ترین کار ها  که کاربران با نرم افزار های معماری همچون نرم افزار اتوکد autocad و نرم افزار معماری آرشیکد archicad و خود تری دی مکس باید انجام دهند در نهایت رندر گیری است که یکی از کاربرد های پلاگین وی ری در تری دی مکس در هنگام رندر گیری است , در نسخه های اولیه نرم افزار های معماری همچون نرم افزار تری دی مکس 3D Max امکان رندر گیری مناسب و با کیفیت وجود نداشت اما امروزه در نسخه های جدید نرم افزار های معماری امکان رندر گیری خودکار و در خود نرم افزار وجود دارد اما با این وجود باز هم کاربران زیادی از پلاگین Vray استفاده میکنند و آنرا نصب میکنند .

در هنگام کار با نرم افزار تری دی مکس هم میتوانید بدون وی ری به طراحی سازه های مورد نظر خود و طراحی پلان ساختمان بپردازید اما پلاگین وی ری با داشتن امکانات زیادی این امکان را بوجود آورده است که کاربران با وجود رندر خودکار خود تری دی مکس نیز از وی ری استفاده کنید . خود نرم افزار تری دی مکس دارای موتور رندر گیری منتال ری است اما با این وجود هم از پلاگین وی ری استفاده میکنند زیرا استفاده از این پلاگین نسبت به خود رندر تری دی مکس امکانات بیشتری دارد و از سهولت کاربری بیشتری برخوردار است .

منبع : وب سایت معماری ایران مرجع ارائه مقالات دانلود نرم افزار های معماری