پلاگین vray 2.3 در تری دی مکس

با سلام خدمت تمامی دنبال کنندگان رشته معماری , در این بخش از مطالب مربوط به دانلود نرم افزار های معماری در وب سایت معماری ایران به بررسی موضوع پلاگین وی ری 2.3 در تری دی مکس می پردازیم . پلاگین وی ری در تری دی مکس یکی از پلاگین های فوق العاده کاربردی برای کاربران رشته معماری و عمران و سایر رشته هایی است که با این نرم افزار سر و کار دارند زیرا با استفاده از این پلاگین میتوان با رندر گیری صحنه ها و طرح های فوق العاده زیبایی خلق کرد و در هنگام طراحی پلان ساختمان نیز طرح سازه های زیبایی بوجود آید .

پلاگین vray 2.3 در تری دی مکس

قبل از اینکه به بررسی موضوع اصلی یعنی پلاگین vray 2.3 در تری دی مکس بپردازیم به توضیح مختصری در رابطه با نرم افزار تری دی مکس می پردازیم , نرم افزار تری دی مکس 3D Max یکی از نرم افزار های معماری برای طراحی پلان ساختمان و سایر سازه ها و انیمیشن سازی و … است که با داشتن قابلیت های زیاد از جمله طراحی انواع سقف پیچیده و طراحی طرح های سه بعدی و داشتن پلاگین های کاربردی معماری برای تری دی مکس از محبوبیت زیادی برخوردار است و افراد زیادی از آن استفاده میکنند زیرا در هنگام کار با آن کاربر با هیچگونه کم و کاستی مواجه نخواهد بود و از طرف دیگر با ارائه تمامی جزئیات در هنگام خواندن پلان ساختمان و سازه و طرح مورد نظر برای سایر افراد نیز مشکلی پیش نخواهد آمد .

نرم افزار تری دی مکس نرم افزاری بسیار انعطاف پذیر است و امکان وارد کردن خروجی نرم افزار های دیگر همچون اتوکد autocad و نرم افزار معماری آرشیکد archicad و … نیز به این نرم افزار وجود دارد , یکی از بهترین و کاربردی ترین پلاگین ها برای نرم افزار تری دی مکس پلاگین وی ری vray است زیرا امکانات زیادی به این نرم افزار می افزاید از این رو در این مقاله به بررسی موضوع پلاگین vray در تری دی مکس با نسخه 2.3 می پردازیم تا مشاهده کنیم که این پلاگین در نسخه 2.3 از چه مزیت هایی برخوردار است .

قابلیت های وی ری 2.3 برای تری دی مکس

در این نسخه از پلاگین وی ری قابلیت Nitros از متریال های وی ری یکی از قابلیت های برجسته این نسخه است که بسیار مورد استفاده کاربران است و به ارائه طرح های دقیق تر کمک میکند . در این نسخه نیز همانند نسخه های قبلی میتوانید از قدرت کارت های گرافیکی در Vray RT بهره مند شوید اما با این تفاوت که در این نسخه قابلیت پشتیبانی از Cuda در نسخه های Kepler و fermi نیز اضافه شده است که با استفاده از این تفاسیر سرعت عمل رندر در هنگام کار با این نسخه از پلاگین وی ری برای تری دی مکس بسیار افزایش پیدا کرده است . تغییرات انجام شده در پلاگین vray 2.3 بیشتر در ظاهر آن اعمال شده است برای مثال Vray Carpaint تغییراتی داشته است که این تغییرات تنها در سرعت و کیفیت آن بیشتر اعمال شده است . در این نسخه تغییراتی در Vray Mesh Export اعمال شده است و همچنین تغییراتی در Vray HDRI بوجود آمده است .

برخی از امکانات افزوده شده به وی ری 2.3

  •  ساپورت Motion Blur در Vray RT
  •  ساپورت Hair & Fur در نسخه 3D Max 2013
  •  Vray Ornatrix با قابلیت ساپورت Ornatrix 2.0
  • اضافه شدن Matte برای Vray Material و Vray object Properties

منبع : وب سایت معماری 98 مرجع ارائه مقالات دانلود نرم افزار های معماری