کاملترین رساله مجتمع فرهنگی هنری با رویکرد احیای جشن ها و هنرهای آیینی

مجتمع فرهنگی هنری یکی از مکان هایی می باشد که طراحی آنها در جهت توسعه فرهنگ های غنی و بوجود آوردن مکان های فرهنگی بسیار مورد توجه معماران می باشد از این رو چنین مجتمعاتی با رویکرد های مختلف در دست طراحی قرار میگیرند که در وب سایت تخصصی معماری 98 نمونه هایی در این رابطه همچون رساله مجتمع فرهنگی هنری جوان و … ارائه داده ایم و در این مقاله نیز به ارائه رساله ارشد معماری مجتمع فرهنگی هنری با رویکرد احیای جشن ها و هنر های آیینی می پردازیم تا نمونه مطالعات مرتبط دیگری بصورت word تنظیم شده در 120 صفحه خدمت کاربران عزیز ارائه دهیم .

پایان نامه مجتمع فرهنگی هنری با رویکرد احیای هنرهای آیینی

مجتمعات فرهنگی و هنری نیاز هر جامعه ای هستند تا با وجود این مجتمعات گسترش و توسعه ای بر فرهنگ و هنر جوامع صورت گیرد و مکان واحدی برای انجام فعالیت های فرهنگی هنری و برگزاری مراسمات مربوط به این زمینه وجود داشته باشد که در هیمن رابطه در هر منطقه ای بنا به وجود مرسومات مختلف چنین مکان هایی وجود دارد و در رابطه با این مکان ها با رویکرد های مختلف مطالعات مختلفی ارائه داده ایم و در این مقاله با ارائه مطالعات طراحی مجتمع فرهنگی هنری با رویکرد احیای هنر های آیینی کردستان نمونه ای دیگر را در این رابطه ارائه میدهیم که مطالب و اطلاعات کاملی در رابطه با مرکز فرهنگی هنری با رویکرد احیای جشن ها و هنر های آیینی کردستان را دارا می باشد که برای پی بردن به محتوای این رساله میتوانید به مشاهده سر فصل های این مطالعات در ادامه بپردازید .

مطالعات ارشد مجتمع فرهنگی هنری با رویکرد احیای هنرهای آیینی

مطالعات ارشد مجتمع فرهنگی هنری با رویکرد احیای هنرهای آیینی

سر فصل های رساله  

فصل اول : کلیات پژوهش

1-1- مقدمه  ————————————————————————————- 2

1-2- بیان مساله  ———————————————————————————- 2

1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق ——————————————————————- 3

1-4- پرسش اصلی تحقیق ————————————————————————–  4

1-5- فرضیه ها  ———————————————————————————– 4

1-6- اهداف تحقیق  ——————————————————————————- 4

1-6-1- اهداف کاربردی —————————————————————————-  4

1-6-2- اهداف علمی ——————————————————————————  4

1-6-3- ضروریات خاص انجام تحقیق —————————————————————— 5

1-7- ساختار رساله  ——————————————————————————– 5

فصل دوم : ادبیات تحقیق

بخش اول : شناخت

2-1-1- معماری زمینه گرا ————————————————————————– 7

2-1-1-1- هدف معماری زمینه گرا ——————————————————————- 7

2-1-2- نوستالژی هویت گم شده——————————————————————— 7

2-1-2-1- بحران هویت در معماری امروز  ————————————————————– 8

2-1-2-2-تأثیرات نظامی گرایی در معماری ————————————————————- 9

2-1-2-3- تأثیرات عملکرد گرایی در معماری ———————————————————– 9

2-1-2-4- تأثیرات مدرن گرایی در معماری ———————————————————— 10

2-1-3- الگوواره های غالب بر طراحی در معماری معاصر ایران ——————————————— 10

2-1-3-1- الگوواره نوگرایی————————————————————————- 10

2-1-3-2- تلفیق گرایی تجدد و سنت —————————————————————- 11

2-1-3-3- الگوواره سنت گرایی———————————————————————- 12

بخش دوم : فرهنگسرا 

2-2-1- مفاهیم فرهنگ ————————————————————————— 12

2-2-2- فرهنگ و هنر —————————————————————————– 12

2-2-3- حفظ ارزشهای فرهنگی———————————————————————-13

2-2-4- ضرورت حفظ و پایداری فرهنگ ایران ———————————————————- 13

2-2-5- فرهنگسرا  ——————————————————————————- 13

2-2-5-1- ضرورت فرهنگسرا ———————————————————————– 14

2-2-5-2- فضاهای فرهنگی:شاخص های فرهنگ——————————————————– 14

2-2-6- سیر تحول فضاهای فرهنگی —————————————————————– 14

2-2-6-1- مراکز فرهنگ امروز  ——————————————————————— 15

2-2-6-2- سیاست فرهنگ در ایران  —————————————————————– 16

2-2-7- هنر و توسعه —————————————————————————— 16

بخش سوم : شناخت فرهنگ و آیین کردستان

2-3-1- پیرامون گذشته و هویت تاریخی نژاد کردها —————————————————– 18

2-3-2-کردهای آریایی پایه گذاران ایران کنونی هستند————————————————— 20

2-3-3-اشغال کردستان بزرگ ایران توسط تورکهای متجاوز عثمانی —————————————– 21

2-3-4-منابع طبیعی و ثرمایه های کردستان ایران  —————————————————— 21

2-3-5- کردها پیش از اسلام ———————————————————————– 22

2-3-6- تاریخ کرد پس از اسلام ——————————————————————— 22

2-3-7- شناخت شهرهای کهن کردستان ————————————————————– 24

2-3-8- میراث تاریخی و فرهنگی ——————————————————————– 25

2-3-9-جاذبه‌های فرهنگی و آداب و رسوم  ———————————————————— 26

2-3-10- موسیقی , رقص و حرکات موزون محلی کردی ————————————————– 26

2-3-10-1- موسیقی مقامی———————————————————————— 26

2-3-10-2- موسیقی آوازی ———————————————————————— 27

2-3-10-3-موسیقی مذهبی ———————————————————————– 27

2-3-10-4- موسیقی حماسی ———————————————————————- 27

2-3-11- ارزش والای تنبور در کردستان ————————————————————–  28

2-3-12- هوره  ———————————————————————————- 29

2-3-12-1- مقام های هوره ———————————————————————— 29

2-3-12-2- سرایندگان هوره ———————————————————————– 30

2-3-13- رقص زیبای محلی کردستان —————————————————————- 30

2-3-13-1- گریان‌ ——————————————————————————- 31

2-3-13-2- پشت‌ پا —————————————————————————— 31

2-3-13-3- هَلْگرتن‌ —————————————————————————— 32

2-3-13-4- فتاح‌ پاشایی‌ ————————————————————————– 32

2-3-13-5- لب‌ لان‌ —————————————————————————— 32

2-3-13-6- چَپی‌ ——————————————————————————– 32

2-3-13-7- زَنگی‌ یا زندی‌ ————————————————————————- 32

2-3-13-8- شَلایی‌ —————————————————————————— 32

2-3-13-9- سه‌ جار —————————————————————————— 33

2-3-13-10- خان‌ امیری‌ ————————————————————————– 33

2-3-13-11- سه پا —————————————————————————— 33

2-3-14- مراسم های کردستان ——————————————————————— 33

2-3-14-1- مراسم پیر شهریار ———————————————————————- 33

2-3-14-2- مراسم دراویش قادریه کردستان————————————————————33

2-3-15- صنایع دستی استان کردستان ————————————————————— 34

2-3-15-1- استقبال از نوروز با رقص محلی ( هَل پَرکه) در کردستان ایران ———————————– 36

2-3-16-آشنایی با بازی های محلی کردستان ———————————————————- 37

2-3-16-1- بیداربی (اشتان) ———————————————————————– 37

2-3-16-2- الان دولان (الک دولک) —————————————————————– 37

2-3-16-3-سه قلا (سه قلعه) ———————————————————————– 37

2-3-16-4- قاچان ——————————————————————————- 38

2-3-16-5- جوراب بازی ————————————————————————– 38

2-3-16-6-سُولُنجان و قولنجان (آفتاب و مهتاب) ——————————————————- 38

2-3-16-7- توپان قار ( توپ بازی) ——————————————————————- 39

فصل سوم : مروری بر تحقیقات انجام شده

3-1- مجموعه فرهنگي فرشچيان اصفهان ————————————————————– 41

3-1-1- پیوند معماری و دنیای عرفان—————————————————————– 41

3-2- مجموعه فرهنگی و هنری خاوران تهران———————————————————–50

3-2-1- تاریخچه ——————————————————————————– 50

3-2-2- امکانات و فعالیت‌ها  ———————————————————————— 51

3-3- مجتمع فرهنگي و هنري امام رضا(ع) مشهد  ——————————————————- 56

3-4- ساختمان فرهنگي نمايشي و اپراي چين – تايوان ————————————————— 58

3-5- مجموعه فرهنگي – هنري اولسان  ————————————————————— 59

3-6- مرکز فرهنگی آمریکایی- مکزیکی(  MACC  ) —————————————————– 60

فصل چهارم : مطالعات تطبیقی استانداردها و برنامه فيزيکي

4-1- معرفي فضاها ——————————————————————————- 67

4-2- آمفی تائتر ——————————————————————————— 67

4-2-1- ساختار عمومي فضاهاي نمايشي  ————————————————————– 67

4-2-2- ورودي و خروجي آمفي تئاتر —————————————————————–  67

4-2-3-  چيدمان صندلي ها وفاصله انها ————————————————————— 68

4-2-4-  اتاق اپراتور —————————————————————————— 68

4-2-5- آکوستيک در آمفي تئاتر ——————————————————————– 68

4-3- موزه وگالري آثار هنري  ———————————————————————– 69

4-3-1-  نورپردازي گالري‌ها ———————————————————————— 70

4-3-2-حركت و دسترسي گالري‌ها —————————————————————— 70

4-4- فضاهاي آموزشي  —————————————————————————- 70

4-4-1- کلاس هاي درس ————————————————————————– 71

4-4-2- تالارهاي درس و سخنراني ——————————————————————- 71

4-4-3-  کارگاهها  ——————————————————————————- 72

4-4-4- کارگاه طراحي و نقاشي ——————————————————————— 72

4-4-5- کارگاه خوشنويسي  ———————————————————————— 73

4-4-6- کارگاه چوب —————————————————————————— 73

4-4-7- کارگاه سفال —————————————————————————– 73

4-5- کتابخانه  ———————————————————————————- 73

4-5-1- ميز امانت ——————————————————————————– 73

4-5-2- سالن مطالعه  —————————————————————————– 74

4-5-3- فضاي اداري  —————————————————————————– 74

4-6-  اشکال استاندارهای طراحی ——————————————————————- 115

4-7- فضاهای ورزشی در فرهنگسراها  ————————————————————— 119

4-8- نماز خانه ——————————————————————————— 119

4-8- جدول و برنامه فیزیکی فرهنگسرا  ————————————————————– 120

منابع و مآخذ

رساله معماری مجتمع فرهنگی هنری با رویکرد احیای هنر های آیینی کردستان که در این مقاله ارائه شد نمونه ای کامل با داشتن اطلاعات کامل در این رابطه می باشد , این محصول که بصورت word در 120 صفحه تنظیم شده است را از فروشگاه معماری وب سایت تخصصی معماری 98 تهیه نمایید .