آموزش رندر گیری چند نما با batch render در تری دی مکس

با سلام خدمت تمامی معماران و دنبال کنندگان رشته معماری و عمران , در این بخش از مطالب مربوط به آموزش نرم افزار های معماری در وب سایت معماری 98 به بررسی موضوع آموزش رندر گیری چند نما با batch render در 3d max می پردازیم . نرم افزار تری دی مکس 3D Max یکی از پر کاربرد ترین نرم افزار های معماری است که میتوان با نصب پلاگین های مختلف امکانات زیادی به آن افزود و پلاگین های کاربردی معماری برای تری دی مکس تا کنون به تعداد زیادی به انتشار رسیده اند از این رو در این مقاله به بررسی رندر گیری با batch render در تری دی مکس می پردازیم .

آموزش رندر گیری چند نما با batch render در تری دی مکس

قبل از اینکه به بررسی موضوع آموزش رندر گیری چند نما با batch render در تری دی مکس بپردازیم به بررسی موضوع batch render چیست ؟ می پردازیم , در رابطه با batch render باید گفت که کاربرد این نرم افزار برای اوقاتی است که میخواهید از یک نمونه برای مثال 10 رندر بگیرید و با فرض اینکه هر رندر یک ساعت طول بکشد شما باید برای ذخیره کردن هر رندر پس از یک ساعت به نرم افزار تری دی مکس مراجعه کنید و رندر گرفته شده را ذخیره کنید و سپس اقدام به رندر گیری مجدد کنید از این رو متخصصین نرم افزار تری دی مکس 3D Max قابلیت Batch Render را به این نرم افزار افزوده اند .

در batch render کاربر میتواند برای هر رندر خود یک دوربین تعریف نماید و در بخش تنظیمات batch render اهمیت و دوربین های خود را به ترتیب رندر در رندرگیری ها قرار میدهد ( البته میتوان این کار را بدون دوربین هم انجام داد و این بستگی به نیاز و دلخواه کاربر دارد )  پس از انجام این کار با زدن کلید start نرم افزار شروع به رندر گیری مکیند و پس از اتمام هر رندر فایلی که از آن رندر گرفته شده است را در محلی که برای آن تعریف کرده اید ذخیره میکند .

مسیر دسترسی به batch render

برای انتخاب دستور batch render کافیست از منو در قسمت rendering نام مربوطه را یافته و آنرا انتخاب نمایید تا به تنظیمات آن دسترسی داشته باشید .

آموزش رندر گیری چند نما با batch render در تری دی مکس

آموزش رندر گیری چند نما با batch render در تری دی مکس

تنظیمات batch render

Add : برای افزودن رندر جدید از این گزینه استفاده میشود .

Name : برای نام رندر مورد نظر از این قسمت استفاده میشود .

Output path : برای تعیین محل ذخیره رندر های گرفته شده پس از اتمام هر رندر گیری از این بخش استفاده میشود .

camera : برای انتخاب دوربینی که میخواهیم از دید آن رندر گیری انجام شود از این بخش استفاده میکنیم .

Preset : برای انتخاب تنظیمات متفاوت برای هر رندر از این گزینه استفاده میشود البته توجه داشته باشید باید Preset مورد نظر از طریق گزینه save preset , واقع در قسمت Preset , در زیر پنجره Render setup ذخیره شده باشد .

Net render : از این گزینه برای رندر تحت شبکه استفاده میشود .

آموزش رندر گیری چند نما با batch render در تری دی مکس

آموزش رندر گیری چند نما با batch render در تری دی مکس

منبع : وب سایت معماری ایران مرجع ارائه مقالات آموزش تری دی مکس