دانلود رایگان پاورپوینت معبد لوتوس

در میان معبد های ساخته شده در قرن حاضر معبد لوتوس یکی از مکان ها و معبد هایی می باشد که دارای معماری برتر و زیبا می باشد و ساخته دست معمار ایرانی می باشد از این رو در این مقاله از وب سایت تخصصی معماری98 به ارائه پاورپوینت معبد لوتوس می پردازیم تا دوستان و عزیزانی که به مطالب و اطلاعات راجع به این معبد نیازمندند به دانلود این فایل بپردازند و اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشند پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در انتها به دانلود رایگان پاورپوینت معبد لوتوس بپردازید .

دانلود پاورپوینت معبد لوتوس

قبل از اینکه به ارائه دانلود رایگان پاورپوینت معبد لوتوس بپردازم به ارائه اطلاعاتی در این رابطه می پردازیم تا آشنایی بیشتری با این معبد دیدنی داشته باشید , این بنا در شهر بزرگ و پایتخت کشور پر جمعیت هندوستان ، دهلی واقع شده است . این شهر جمعیت بسیار زیاد بهاییان را در خود جای داده است . چیزی حدود 2.2 میلیون نفر . این معبد با نام آیین یا مشرق الاذکار شناخته می شود . همچنین به عنوان و معبد مادر شبه قاره هند محسوب می شود و از شگفتی های معماری امروزی می باشد . این معبد توسط معمار معروف ایرانی الاصل به نام فریبرز صهبا طراحی شده است . این طرح معماری الهام گرفته شده از ساختار گل نیلوفر به رنگ آبی می باشد که این گل از قدیم الایام با دیانت و عبادت مردم هندوستان پیوند عمیقی داشته است . همچنین ساخت این معبد در سال 1980 شروع و پس از گذشت شش سال در سال 1986 به پایان رسیده است .

دانلود رایگان پاورپوینت معبد لوتوس

دانلود پاورپوینت معبد لوتوس

در طرح و معماری این معبد از 27 گلبرگ سازه ای به جنس بتن تقویت شده سفید استفاده شده است و با سنگ مرمر سفید که از یونان وارد و در ایتایا برش و پرداخت شده است ساخته شده است . هر طرف از نه ضلع ساختمان دارای سه گلبرگ می باشد و هر نه درب عظیم تالار ها به تالار مرکزی به گنجایش 1300 نفر می باشد که در نوع خود بی نظیر می باشد . ارتفاع این بنای غول پیکر از کف زمین تا نوک ساختمان 27.37 متر می باشد و قطر قطور ساختمان 700 سانتی متر می باشد . این سازه در زمینی به مساحت حدود 47 هزار متر مربع یعنی حدو چهل و هفت هکتار ساخته شده است و در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری هندوستان به زمین نشسته است . این بنای بسیار زیبا و غول پیکر به روز ترین و شیک ترین مشرق الاذکار بهاییان می باشد که در جهان بنا شده است .

دانلود رایگان پاورپوینت معبد لوتوس

دانلود رایگان پاورپوینت معبد لوتوس

رمز : www.memari98.com

منبع : وب سایت تخصصی معماری ایران مرجع ارائه فایل های معماری