دانلود رایگان پاورپوینت نماد در معماری

با سلام خدمت تمامی کاربران وب سایت تخصصی معماری ایران , در این بخش از ارائه فایل های کاربردی و دانشجویی در این وب سایت به ارائه مقاله و پاورپوینت نماد و نشانه ها در معماری می پردازیم . معماری نیز همچون سایر رشته ها دارای نماد ها و نشانه هایی است که هر کدام برای خود دارای مفهوم و معنی مشخصی هستند از این رو در این مقاله به منظور درک بیشتر افراد از این نماد ها و نشانه های معماری به ارائه دانلود پاورپوینت نماد و نشانه ها در معماری می پردازیم .

دانلود رایگان پاورپوینت نماد در معماری

قبل از اینکه به ارائه دانلود رایگان پاورپوینت نماد در معماری بپردازیم به ارائه مطالبی در این رابطه می پردازیم , نماد ( Architectural elements ) را به زبان ساده شايد بتوان نوعي نشانه دانست كه با تلخيص و شكل موجزي از عقايد بنيادين و سطوح عميق در مورد شيوه هاي زندگي ، خوب و بد و … براي انتقال معنا به كار ميرود . با در نظر گيري عدم وابستگي يك نماد در معناي اعم به يك معناي واحد و قابليت انتقال حوزه با توجه به مخاطب ، به نوعي انسجام و هماهنگي در كليت نظام فرهنگي – رسانه اي ميگردد .

از مصاديق انتقال معنا در نماد پردازي ميتوان به عرصه هاي ادبيات و زبان (داستان ، شعر ، ضرب المثل ) ، موسيقي ، هنر هاي تجسمي ، معماري و طراحي ابنيه ، آثار فرهنگي ، تكنولوژي ، معرفت ساخت و به كارگيري اشيا ، سازماندهي و مديريت و ارتباطات و … نام برد . آنچه بيش از هر چيز ديگر در وادي معماري ملي ، با تاثير گيري از ساير ميدان هاي هنر ملي ، جالب توجه به نظر ميرسد ، مطالعه اي تطبيقي در معماري با به كار گيري تجربه هاي ادبيات شعري و آرايه هاي ( صنايع ادبي ) مربوط به آن با لحاظ نمودن تجارب بيش از هزار ساله فعاليت شعراي ايران ، ميباشد .

دانلود رایگان پاورپوینت نماد در معماری

دانلود رایگان پاورپوینت نماد در معماری

رمز : www.memari98.com

منبع : وب سایت معماری98 مرجع ارائه مقالات اموزش معماریدانشجویی