دانلود رساله مرکز تجاری

مراکز تجاری بنا به موقعیت و پتانسیلی که دارند از اهمیت و توجه خاصی برخوردار هستند و همواره مورد توجه معماران بوده اند تا با معماری و طراحی مناسب و متناسب با کاربری این مکان بتوان مجموعه ای زیبا و کار آمد طراحی نمود که در رابطه با مجتمعات و مراکز تجاری در وب سایت تخصصی معماری 98 به ارائه پروژه های مختلفی پرداخته ایم که برای مشاهده پلان های مربوطه میتوانید به بخش نقشه اداری و تجاری مراجعه نمایید و مطالعات کامل در این زمینه را در بخش دانشجویی مشاهده فرمایید , در راستای کامل کردن آرشیو معماری خود در این مقاله نیز به ارائه رساله مرکز تجاری می پردازیم تا این فایل word که در 112 صفحه می باشد را خدمت کاربران عزیز ارائه دهیم .

مطالعات مرکز تجاری

از دير باز فضا های تجاری از ارکان هر مجموعه زيستی بوده و در واقع حکم قلب را براي آنها ايفا کرده است . هر چند اين اهميت در طول تاريخ داراي فراز و نشيب هایی بوده وليکن هيچگاه نقش خود را از دست نداده است . پيش بينی و برنامه ريزی مراکز تجاری از مهمترين مسائل معماری و شهرسازی است که بسياري از معضلات شهري را حل خواهد نمود , طراحی مجموعه هایی مناسب که بتواند پاسخگوی نیاز های مختلف افراد مراجعه کننده باشد از نظر معماری و شهر سازی بسیار قابل اهمیت می باشد به گونه ای که همواره سعی شده است تا با معماری و طراحی زیبا در موقعیت و مکان مناسبی مراکز خرید مناسبی بوجود آورد که در این رابطه در پایان نامه مرکز تجاری اطلاعات کاملی وجود دارد .

دانلود رساله مرکز تجاری

مطالعات مرکز تجاری

 سر فصل های رساله

چکیده 4

پیشگفتار 5

فصل اول

مقدمه 7

تعریف خرید 8

مراکز تجاری 12

نتیجه – بیان هدف 16

مبانی نظری طرح 17

فصل دوم

(مطالعات نظر و پایه و بیشینه)

روند شکل گیری 18

بازار در ایران 18

انواع بازارها 19

فصل سوم

بررسی نمونه ها 34

فصل چهارم

اقلیم 61

فصل پنجم

تاکتیک های طراحی

روند طراحی 75

موقعیت سایت 80

آنالیز سایت 81

فصل ششم

ضوابط طراحی واستانداردها و فضا ها 84

منابع و ماخذ 112

رساله طراحی مرکز تجاری ارائه شده در این مقاله نمونه مطالعات کاملی در رابطه با این مکان می باشد , این رساله که در 112 صفحه بصورت word تنظیم شده است را از فروشگاه معماری ایرانی وب سایت تخصصی معماری 98 تهیه نمایید .