پاورپوینت بررسی اقلیم گرم و مرطوب

با سلام خدمت کاربران وب سایت تخصصی معماری 98 , در این بخش از ارائه فایل های مربوط به تحلیل مناطق مختلف به ارائه پاورپوینت اقلیم گرم و مرطوب می پردازیم . یکی از اقلیم های مسلط بر کشور که بخش زیادی از سواحل جنوبی را فرا گرفته است و بخش هایی از کشور را در بر گرفته است اقلیم گرم و مرطوب است از آن رو در این مقاله بر این شدیم تا پاورپوینتی در این رابطه ارائه دهیم تا عزیزان بتوانند در این رابطه اطلاعات بیشتری داشته باشند .

پاورپوینت بررسی اقلیم گرم و مرطوب

قبل از اینکه به ارائه پاورپوینت بررسی اقلیم گرم و مرطوب بپردازیم به ارائه مطالبی در این رابطه می پردازیم , همانطور که گفته شد این نوع اقلیم در سواحل جنوبی دیده میشود و دلیل آن میتواند نزدیکی به دریا و گرمای زیاد باشد که این دو اقلیم با هم برخورد داشته و باعث بوجود آمدن آب و هوای گرم و مرطوب میشوند پس بنابراین بنای اقلیم گرم و مرطوب و معماری اقلیم گرم و مرطوب باید به گونه ای باشد که بتواند پاسخگوی افراد حاضر در چنین منطقه ای باشد . در این مناطق برخلاف هوای مرطوب که دارند میزان بارندگی بسیار کم است و اکثر بارندگی ها در پاییز و زمستان صورت میگیرد و رطوبت هوا در تمامی فصول زیاد است .

پاورپوینت بررسی اقلیم گرم و مرطوب

پاورپوینت بررسی اقلیم گرم و مرطوب

بافت بکار گرفته شده در این مناطق را میتوان سه نوع بافت متراکم نیمه متراکم و باز معرفی کرد و خانه های اقلیم گرم و مرطوب به گونه ای هستند که میتوانند تا حدی از بروز چنین هوایی به داخل خانه جلوگیری کنند و با این مسئله برخورد کنند . از خصوصیات کلی فرم بنای اقلیم گرم و مرطوب میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ساختمان ها به صورت حیاط مرکزی و نیمه درون گرا
  • استفاده از سایه و کوران هوا
  • ارتفاع اتاق ها زیاد و پنجره ها بلند
  • ایوان ها وسیع و مرتفع
  • طاق های غالباً مسطح
  • و …

در این مقاله پاورپوینت تحلیل اقلیم گرم و مرطوب برای شما عزیزان ارائه شد که کامل ترین اطلاعات در این زمینه را داراست و توضیح هر قسمت همراه با عکس است , در این پاورپوینت مواردی همچون تحلیل ساختمان های این منطقه , پلان ساختمان ها , ویژگی های اقلیم و … مورد بررسی قرار گرفته است و این پاورپوینت در 50 اسلاید تنظیم شده است . این محصول را میتوانید از بخش فروشگاه معماری وبسایت معماری98 تهیه نمایید .