رساله مسکن اجتماعی ( اتوکد – پاورپوینت – رساله )

موضوع مسکن در میان موضوعات معماری شدید ترین پیوند ها را با ظریف ترین مسایل فرهنگی و اجتماعی و جغرافیایی دارد و اهمیت ویژه مسکن اجتماعی نیز از این جهت است که می تواند پیامدهای تخریبی فقدان مسکن و یا زندگی در مسکن نامناسب دهک های پایین جامعه را سلامت ببخشد و پایداری اجتماعی جامعه را بهبود ببخشد اینگونه قدمی بزرگ به رشد هوشمند شهریمان نزدیک می شویم که ما در وب سایت تخصصی معماری 98 بنا به اهمیت موضوع مسکن به ارائه طرح ها و مطالعات مختلفی در رابطه با موضوع مسکن پرداخته ایم و در این بخش از مقالات مربوط به دسته مسکونی نیز به ارائه رساله طراحی مسکن اجتماعی می پردازیم که شامل مواردی همچون فایل اتوکد مربوطه و پاورپوینت مربوطه و رساله ای بصورت word می باشد .

پروژه مسکن اجتماعی

مسکن اجتماعی مقرون به صرفه در جهت رفع یکی از اولیه ترین نیازهای انسانی یعنی صاحب سرپناه بودن که از حقوق مسلم همه انسانهاست پدیدار شده است , آغازین پاسخ به نیاز مسکن اجتماعی مقرون به صرفه در قرن نوزدهم در لندن اتفاق می افتد . به دلیل انقلاب صنعتی , لندن دچار افزایش جمعیت شهرنشینی و آسیب های بی مسکنی و بد مسکنی می شود , اولین مصلح اجتماعی انگلیسی که برای این معضل  راه حلی ارایه می دهد اکتاوی هیل , بانویی که نگرانی اصلی او رفاه ساکنین شهرستان ها به ویژه لندن است . توضیحات تکمیلی در این رابطه در مطالعات مسکن اجتماعی ارائه شده وجود دارد که در ادامه میتوانید به مشاهده سر فصل های مربوطه بپردازید .

رساله مسکن اجتماعی ( اتوکد - پاورپوینت - رساله )

پروژه مسکن اجتماعی

موارد موجود در این فایل

  • فایل اتوکد بصورت کامل
  • پاورپوینت مربوطه در 45 اسلاید
  • رساله مربوطه بصورت word در 97 صفحه

پلان های ترسیمی

  • سایت پلان
  • پلان طبقات
  • نما ها
  • برش ها

سر فصل های کلی رساله

پیشگفتار

معرفی مسکن مقرون به صرفه اجتماعی

تعریف مسکن مقرون به صرفه اجتماعی
قلمرو شمول مسکن اجتماعی مقرون به صرفه اجتماعی
مفهوم مسکن و سطح زندگی کافی
حق مسکن چیست و چگونه در قوانین رسمی ایران بدان توجه شده است

ضرورت طراحی و ساخت مسکن مقرون به صرفه اجتماعی

هرم نیاز های انسان (هرم مزلو) و تاثیرات فقر
عوامل پدیدار شدن بحران مسکن
آسیب های ناشی از بحران مسکن
اهمیت پایداری اجتماعی و نیاز به مهندسی اجتماعی
پیشگیری از جرم از طریق طراحی محیطی (CPTED)

مطالعات مسکن اجتماعی ارائه شده در این مقاله نمونه طرح کاملی در این مورد می باشد , این محصول با توضیحات فوق را میتوانید از فروشگاه معماری و عمران وب سایت تخصصی معماری 98 تهیه نمایید .