آموزش فرمان های منوی Edit در تری دی مکس

فرمان های منوی edit در نرم افزار تری دی مکس یکی از پر کاربرد ترین و ضروری ترین موارد در کار کردن با تری دی مکس می باشد از این رو در این مقاله از سری مقالات مربوط به آموزش تری دی مکس به ارائه توضیحاتی در رابطه با گزینه ها و فرمان های موجود در این منو می پردازیم تا شما عزیزان بصورت کامل با این موارد آشنا شوید و بتوانید در کار با این نرم افزار از این موارد بهره بگیرید ، آموزش نرم افزار های معماری یکی از بخش های مهم در وب سایت تخصصی معماری 98 می باشد که در این بخش تمامی نرم افزار های معماری همچون تری دی مکس مورد بررسی قرار میگیرند ، اطلاعات تکمیلی در رابطه با منوی edit در 3dmax در ادامه ارائه شده است .

فرمان های منوی edit در 3dmax

نرم افزار تری دی مکس را میتوان یکی از پر کاربرد ترین نرم افزار ها در زمینه نرم افزار ها و طراحی های سه بعدی معرفی نمود که امروزه بیشتر سه بعدی کار ها و حتی معماران نیز از این نرم افزار استفاده میکنند چرا که امکانات و ابزار های موجود در این نرم افزار میتواند نیاز افراد در جهت طراحی های حرفه ای را رفع نماید که در این بخش قصد داریم یکی از منو های تری دی مکس که ابزار ها و فرمان های متعدد و کاربردی زیادی را در خود جای داده است را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم که در حالت کلی فرمان های این منو برای انتخاب و ویرایش اشیا صحنه کاربرد دارند که در ادامه به معرفی کامل فرمان های منوی ادیت در تری دی مکس می پردازیم .

فرمان undo در تری دی مکس

فرمان undo یا همان فرمان بازگشت آخرین عملیات انجام شده بر روی صحنه انتخاب شده را برمیگرداند و معادل کلید های ctrl+z می باشد که با فشردن این کلید ها عملیات اخر انجام شده توسط شما معکوس میگردد که با فشردن این کلید ها بصورت همزمان این کلید ها نه تنها در تری دی مکس بلکه در سایر نرم افزار ها نیز عملیات آخر انجام شده توسط شما منحل میگردد . همچنین برای راحتی بیشتر در کار با این نرم افزار میتوانید برای دستورات مختلف کلید میانبر تعریف کنید تا سریعتر کار ها را انجام دهید که در این رابطه در مقاله تعریف کلید میانبر برای دستورات تری دی مکس توضیحات کاملی ارائه شده است .

آموزش فرمان منوی ادیت تری دی مکس

آموزش فرمان منوی ادیت تری دی مکس

فرمان redo در تری دی مکس

فرمان redo در 3dmax آخرین عملیات لغو شده توسط فرمان undo را برمیگرداند و معادل فشردن کلید های ctrl+y می باشد که در جهت افزایش تعداد undo و redo میتوانید از منوی Customize = Preferences = Gene yal= Scan Undo استفاده نمایید هچنین در صورتیکه بر روی این کلید ها راست کلیک کنید مجموعه ای از اقدامات و عملیات های اخیر انجام شده را برای شما نمایش میدهد تا بتوانید عملیات های انجام شده را بازگردانید و یا لغو کنید .

آموزش فرمان منوی ادیت در نرم افزار تری دی مکس

آموزش فرمان منوی ادیت در نرم افزار تری دی مکس

فرمان hold در نرم افزار تری دی مکس

در برخی موارد شما میخواهید روی صحنه و یا جسم مورد نظر به ایجاد تغییراتی بپردازید ولی از چگونگی تغییرات اطلاع ندارید که در نهایت چه تغییراتی بوجود می آید میتوانید از فرمان hold استفاده نمایید چرا که در برخی موارد فرمان undo کار نمیکند که این فرمان یک فایل myhold.max بوجود می آورد که این فایل بر روی کلیپبورد ذخیره میشود که با بسته شدن ناگهانی و خارج شدن از آن ، از بین میرود و بدین ترتیب میتوان بدون ذخیره تغییرات نتیجه اعمال برخی دستورات را مشاهده نمود . فرمان hold معادل فشرن کلید های alt+ctrl+h می باشد و برای بازگردانی باید از فرمان fetch استفاده نمایید .

آموزش فرمان های منوی ادیت در نرم افزار تری دی مکس

آموزش فرمان های منوی ادیت در نرم افزار تری دی مکس

فرمان delete در 3dmax

از فرمان delete در تری مکس برای حذف اشیا و برخی موارد استفاده میشود تا این موارد از بین بروند که لازم به ذکر است که موارد حذف شده قابل برگشت هستند و یعنی با فرمان undo میتوان موارد حذف شده را بازگرداند .

فرمان clone در تری دی مکس

با استفاده از فرمان clone در 3dmax میتوانید یک کپی از اشیا یا شیء موجود در صحنه بگیرید که عملیات انجام شده توسط این فرمان معادل فشردن کلید های ctrl+v می باشد .

فرمان منوی ادیت تری دی مکس

فرمان منوی ادیت تری دی مکس

فرمان select all در 3dmax

با استفاده از فرمان select all در تری دی مکس شما قادر خواهید بود تمامی اشیا موجود در صحنه را انتخاب نمایید که عملیات ذکر شده معادل فشردن کلید های ctrl+A می باشد . این عملیات در مواردی کاربرد دارد که اشیای زیادی وجود داشته باشد تا مجبور نباشید برای انتخاب همه موارد وقت زیادی صرف کنید .

فرمان select invert در تری دی مکس

فرمان select invert در 3dmax عملیات انتخاب شده را معکوس می نماید که کلید معادل این فرمان در صفحه کلید برابر ctrl+I می باشد .

فرمان های منوی edit در تری دی مکس در این بخش از سایت معماری 98 برای شما عزیزان معرفی شد و کاربرد هر مورد نیز برای شما تشریح شد تا بتوانید استفاده بهتر و بهینه تری از ابزار ها و فرمان های موجود در این منوی پر کاربرد داشته باشید و در نتیجه به کار خود سرعت ببخشید و بازدهی خوبی از کار با نرم افزار تری دی مکس داشته باشید .