فرمان Ray در اتوکد

در این قسمت از آموزش های مربوط به آموزش اتوکد Auto CAD برای کاربران و دنبال کنندگان آموزش های معماری در وب سایت معماری ایران به بررسی موضوع فرمان ray در اتوکد می پردازیم . نرم افزار های معماری همچون نرم افزار اتوکد دارای قابلیت ها و امکانات زیادی هستند که یکی از قابلیت های بسیار کاربردی در نرم افزار اتوکد autocad داشتن فرمان های زیاد و فوق العاده کاربردی است بطوریکه کاربر با دسترسی سریع به این فرمان ها میتواند به کار خود سرعت بخشد . در ادامه به معرفی دستور Ray در اتوکد می پردازیم .

فرمان Ray در اتوکد

فرمان Ray در اتوکد , فرمان های زیادی در نرم افزار اتوکد وجود دارند که کاربر با استفاده از انها میتواند تمامی ایده ها و طرح های مورد نظر خود را اجرایی سازد و در نهایت طرحی را که میخواهد بدست آورد . فرمان های اتوکد هم در اتوکد دو بعدی و هم در اتوکد سه بعدی وجود دارند پس در تمامی ورژن ها کاربران به این فرمان ها دسترسی دارند و با هر بار انتشار ورژن جدید این نرم افزار فرمان ها و ابزار های بیشتری به این نرم افزار افزود میشود و استفاده راحت تر و در سطح گسترده تر برای کاربران بوجود می آید . در این قسمت از اموزش فرمان های اتوکد به بررسی دستور ray در اتوکد می پردازیم . فرمان Ray در autocad برای رسم خطوط از یک طرف ممتد بکار گرفته میشود .

نحوه اجرای فرمان Ray

از طریق منوی آبشاری DRAW

از طریق خط فرمان , با تایپ واژه Ray در خط فرمان میتوان به این ابزار و فرمان دسترسی داشت .

فرمان Ray در اتوکد

فرمان Ray در اتوکد

بعد از انتخاب و فعال شدن این فرمان باید کار هایی را انجام دهید , از طریق Specify start point نقطه شروع را انتخاب کنید و از طریق Specify through point نقطه میانی خط را انتخاب کنید که با این کار میتوانید از نقطه ای که انتخاب میکنید بی نهایت خط رسم کنید و خط های زیادی با یک مبدا داشته باشید .

منبع : وب سایت معماری 98 مرجع ارائه مقالات آموزش معماریآموزش نرم افزار های معماریآموزش اتوکد Auto CAD