فعال کردن Command Line در اتوکد

در این بخش از ارائه آموزش های نرم افزار اتوکد برای دنبال کنندگان آموزش های معماری در وب سایت تخصصی معماری 98 به بررسی آموزش فعال کردن خط فرمان در اتوکد می پردازیم , نرم افزار اتوکد دارای فرمان های زیادی است که کاربران با استفاده از آنها میتوانند دسترسی سریع تری به ابزار های مورد نظر خود داشته باشند و ایده های مورد نظر خود و خطوط و حجم های مختلف را با استفاده از این ابزار ها طراحی کنند .

فعال کردن Command Line در اتوکد

قبل از اینکه به بررسی موضوع فعال کردن Command Line در اتوکد بپردازیم به کاربرد خط فرمان در اتوکد می پردازیم , خط فرمان در اتوکد یکی از ابزار های فوق العاده کاربردی برای نرم افزار اتوکد autocad می باشد که برای دسترسی سریع تر به فرمان ها و ابزار های اتوکد توسط کاربران مورد استفاده قرار میگیرد و میتوان با استفاده از تایپ اول واژه فرمان ها و زدن کلید اینتر به فرمان های مورد نظر دسترسی پیدا کرد . گاهی اوقات ممکن است با باز کردن نرم افزار اتوکد ابزار command line در اتوکد نمایش داده نشود و نمایش خط فرمان در اتوکد به درستی صورت نگیرد که در ادامه به راه ای حل مشکل حذف خط فرمان در اتوکد و نا پدید شدن خط فرمان در اتوکد می پردازیم .

اولین راه برای دوباره فعال کردن Command line in AutoCAD فشردن CTRL + 9 است . در صورتی که این روش نتیجه ای نداد ، میتوانید از طریق CUI عمل کنید که برای انجام این کار باید ابتدا در Civil3D کلمه CUI را تایپ کنید و اینتر را بزنید تا Customize User Interface ظاهر شود , سپس روی علامت مثبت Workspace و سپس روی Civil 3D Default – current کلیک کنید . در پنجره ی سمت راست روی علامت مثبت Palettes کلیک کنید تا موارد موجود در آن نمایش داد شود .

در ادامه از لیستی که برای شما باز شده است گزینه COMMAND LINE را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید . در پنجره ی Properties در زیر آن مطابق کادر آبی موجود در شکل زیر , مقدار Show را برابر با Yes و مقدار Orientation را برابر Bottom بگذارید .  در نهایت روی Apply و Ok کلیک کنید . خط فرمان در مکان سابق خود ظاهر میشود .

Command line in AutoCAD

Command line in AutoCAD

Command line in AutoCAD

Command line in AutoCAD

منبع : وب سایت معماری ایران مرجع ارائه مقالات آموزش معماریآموزش نرم افزار های معماریآموزش اتوکد Auto CAD

2 پاسخ به “فعال کردن Command Line در اتوکد”