نرم افزار معماری آرشیکد archicad

با سلام خدمت تمامی علاقمندان و دنبال کنندگان رشته عمران و معماری , در این بخش از مطالب مربوط به دانلود نرم افزار های معماری وب سایت تخصصی معماری ایران به بررسی موضوع نرم افزار آرشی کد می پردازیم . افرادی که با رشته معماری و عمران سر و کار داشته باشند در رابطه با نرم افزار آرشیکد اطلاعاتی دارند اما در این مقاله به بررسی جامع تر این موضوع می پردازیم تا افراد مبتدی نیز که این سوال برایشان پیش آمده است که آرشیکد چیست ؟ مفهوم این نرم افزار یعنی برنامه معماری آرشیکد را درک کنند و بتوانند با مطالبی از این مقاله اطلاعات خود را در رابطه با نرم افزار معماری آرشیکد تکمیل کنند .

نرم افزار معماری آرشیکد  archicad

در رابطه با نرم افزار معماری آرشیکد archicad باید گفت که مطمئنا افرادی که بخواهند به تازگی با رشته معماری و اصطلاحات آن آشنایی پیدا کنند با کلمه نرم افزار معماری آرشی کد یا همان نرم افزار archicad مواجه خواهند شد و این سوال برایشان پیش می آید که آرشی کد چیست ؟ در رابطه با تعریف نرم افزار معماری آرشیکد archicad باید گفت که این نرم افزار ابزاری دقیق برای طراحی پلان ساختمان ها و سازه های مورد نظر طراحان است . جالب است بدانید که اولین نرم افزاری که برای ساخت و ارائه نقشه های معماری و عمران در حالت های دو بعدی و سه بعدی به بازار عرضه شد نرم افزار Graphisoft Archicad بود که مورد استفاده مهندسین و معماران و عوامل اجرایی سازه ها و طراحان سازه هاست زیرا این نرم افزار با داشتن امکانات زیاد و تکنولوژی پیشرفته همچون نرم افزار اتوکد autocad یکی از بهترین نرم افزار های طراحی پلان است و در هنگام خواندن پلان ساختمان نیز مهندسین با استفاده از خواندن اطلاعات دقیق ارائه شده این نرم افزار با مشکلی روبرو نمیشوند .

نرم افزار معماری آرشیکد archicad

نرم افزار معماری آرشیکد archicad

شما با استفاده از نرم افزار طراحی پلان آرشیکد میتوانید طرح پلان مورد نظر خود را به صورت اجرایی دربیاورید و سپس با استفاده از امکانات موجود در این نرم افزار به بررسی طرح سازه مورد نظر خود بپردازید و با استفاده از امکانات همچون نمایش سه بعدی و دو بعدی طرح و نورپردازی در شب و روز میتوانید سازه خود را از هر لحاظی مورد بررسی قرار دهید . یکی از مزیت هایی که این نرم افزار بر سایرنرم افزار های معماری و عمران دارد این است که بعد از اتمام طرح دو بعدی میتوان طرح سه بعدی سازه مورد نظر را به نمایش در آورد و آنرا مشاهده کرد . همچنین امکانات آماده دیگری این نرم افزار وجود دارد که برای رسم دیوار و در و پنجره کافیست بر روی آیکون مرود نظر کلیک کنید تا دیوار یا پنجره یا در برای شما نمایش داده شود و آنرا در سازه خود قرار دهید .

ویژگی های نرم افزار آرشیکد

از ویژگی های نرم افزار معماری archicad میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  •  امکان ساخت انواع طرح های مورد نظر وجود دارد و میتوانید تمامی ایده های خود را اعم از نمای داخلی و خارجی طرح را به صورت عملی در بیاورید .
  •  امکان نمایش طرح بصورت های دو بعدی و سه بعدی وجود دارد .
  •  دارای امکانات اماده همچون در و پنجره برای قرار دادن در طرح .
  •  نمایش همزمان اجزا و جزئیات مشخصات ساختمان .
  •  امکان طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از ابزار موجود .
  •  اعمال موقعیت قرار گیری پروژه مورد نظر و بررسی زاویه تابش نور خورشید برای تغییر موقعیت پروژه .
  •  امکان نور پردازی و بررسی نور پردازی در ساعات شبانه روز .
  •  امکان طراحی سازه های عظیم و کوچک در ابعاد و اندازه های مختلف .
  •  امکان وارد کردن طرح ها و فایل های دو بعدی به برنامه معماری آرشیکد و تبدیل آنها به طرح های سه بعدی .
  •  امکان برآورد کردن متره پروژه و جزئیات موجود همچون پنجره ها .
  •  امکان افزودن و وارد کردن اشیای اضافی که در خود نرم افزار وجود ندارد .
  •  امکان تهیه نما و پرسپکتیو و … در فضا های مختلف پروژه طراحی شده .
  •  امکان دریافت و خروجی گرفتن از سایر نرم افزار های مرتبط همچون نرم افزار رویت Autodesk Revit Architecture و اتوکد و … .

منبع : وب سایت معماری 98 مرجع ارائه مقالات دانلود نرم افزار های معماری