دانلود رایگان پاورپوینت آرامگاه ارسلان جاذب مشهد

دانلود رایگان پاورپوینت آرامگاه ارسلان جاذب مشهد به عنوان نمونه تحقیق کاملی در رابطه با آرامگاه های تاریخی در این مقاله از وب سایت تخصصی معماری 98 تقدیم میگردد . تحلیل آرامگاه ها به عنوان یکی از تاریخی ترین و قدیمی ترین مکان ها میتواند موضوع تحقیق دانشجویان در بررسی مکان های تاریخی باشد . پاورپوینت تحلیل آرامگاه های معروف نیز در رابطه با در دسترس بودن نمونه های متعدد از تحلیل ارامگاه ها قبلا ارائه شده است و در این مقاله نیز پاورپوینت تحلیل آرامگاه ارسلان جاذب مشهد بصورت رایگان ارائه میگردد .

دانلود پاورپوینت آرامگاه ارسلان جاذب

آرامگاه ارسلان جاذب به عنوان یکی از مکان ها و بنا های تاریخی شهر مشهد شناخته شده می باشد که مربوط به یکی از سرداران سپاه غزنویان می باشد . آرامگاه ارسلان جاذب در نزدیکی مشهد و در حدود راه بین تربت جام و نیشابور قرار دارد که به ایاز معروف می باشد و برای مراجعه به این مکان تاریخی میتوانید با مراجعه به راه بین این دو شهر به این مکان برسید . معماری و طراحی نمای بیرونی این بنا در نگاه اول ساده می باشد و قسمت جذاب معماری این آرامگاه را میتوان وجود کتبیه ها و آجر ها و سنگ نوشته ها در نمای داخلی دانست .

پاورپوینت کامل آرامگاه ارسلان جاذب

پاورپوینت کامل آرامگاه ارسلان جاذب

سقف داخلی گنبد این بنا دارای آجر هایی با نقوش و کتبیه ای گرداگرد موجود بر سقف گنبدی می باشد . بنا دارای گنبدی کوتاه بر روی گنبد هشت وجهی است که این ساقه بر مکعبی با ارتفاع 10 متر استوار شده است نمای بیرونی با سادگی تمام اجرا شده است  . نمونه عناصر ناب معماری اسلامی و ایرانی را میتوان در طراحی این بنا مشاهده نمود که در ساخت آن بکار گرفته شده است . این بنا پس از بنای امیر اسماعیل سامانی که در سال 295 هجری وفات نموده قدیمی ترین بنای ایرانی اسلامی در خراسان است که البته یک بنای ، ساسانی ، بودایی ، اسلامی به حساب می آید . در پاورپوینت آرامگاه ارسلان جاذب اطلاعات کاملی راجع به این بنا ارائه شده است .

دانلود رایگان پاورپوینت بررسی آرامگاه ارسلان جاذب

دانلود رایگان پاورپوینت بررسی آرامگاه ارسلان جاذب

رمز : www.memari98.com

منبع : سایت معماری 98