پاورپوینت تحلیل معماری سبک پارتی و پارسی

با سلام خدمت تمامی کاربران وب سایت تخصصی معماری 98 , در این بخش از ارائه فایل های دانشجویی در این وب سایت به ارائه پاورپوینت سبک پارتی ( پاورپوینت معماری سبک پارتی ) و پاورپوینت سبک پارسی ( پاورپوینت معماری سبک پارسی ) می پردازیم . معماری ایرانی و معماری اسلامی سال هاست با یکدیگر تلفیق شده است و اصول این دو نوع و شیوه معماری در ساخت بنا ها با یکدیگر بکار گرفته شده است و بنا هایی این چنین نیز در ایران کم نیستند از این رو در این مقاله به ارائه پاورپوینتی مرتبط با این موضوعات با عنوان پاورپوینت معماری پارسی و پاورپوینت معماری پارتی می پردازیم .

پاورپوینت تحلیل معماری سبک پارتی و پارسی

قبل از اینکه به ارائه پاورپوینت تحلیل معماری سبک پارتی و پارسی بپردازیم به ارائه مطالبی در این رابطه می پردازیم , معماری پارسی را میتوان شیوه ای دانست که دارای قدمت زیادی است و از زمان هخامنشیان تا حمله اسکندر پر شیوه ترین و رایج ترین شیوه بوده است که مورد استفاده قرار گرفته است که در این شیوه بیشتر از اینکه به ویژگی های آن اشاره کنیم باید به این مورد اشاره کرد که هنر ایرانیان در تقلید درست و هماهنگی از شیوه های مختلف بی نظیر بوده است و سبب پیدایش کاخ های با شکوه با معماری و طراحی زیبا و خارق العاده شد اند . در رابطه با مقالات مشابه میتوانید به مطالب پاورپوینت تحلیل سبک خراسانی و پاورپوینت تحلیل معماری سبک آذری مراجعه کنید .

پاورپوینت تحلیل معماری سبک پارتی و پارسی

پاورپوینت تحلیل معماری سبک پارتی و پارسی

بعد از سبک پارسی که در دوران هخامنشیان باب بوده است دومین سبک رایج و متمدن را میتوان سبک پارتی دانست که قوم پارتی ها یکی از نژاد های آریایی هستند که در ابتدا در خراسان ساکن بوده اند . در معماری پارتی دو بنا را نمیتوان یافت که پایه و اسا یکسانی داشته باشند و مشابه باشند که ی مورد خود یکی از نقاط قوت این نوع سبک معماری به حساب می آید . از سایر ویژگی های سبک پارتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پرهیز نکردن از شکوه ارتفاع زیاد
  • تنوع فوق العاده در طرح ها
  • استفاده بسیار خوب از تکنیک پیشرفته طاق و گنبد
  • و …

پاورپوینت بررسی سبک پارسی و پاورپوینت بررسی سبک پارتی که در این مقاله برای شما عزیزان در قالب یک فایل ارائه شد تمامی موارد مربوط به این دو مبحث را داراست , این پاورپوینت که در 30 اسلاید نظیم شده است را میتوانید از بخش فروشگاه معماری و عمران وب سات معماری98 تهیه نمایید .