پاورپوینت تحلیل مقبره شیخ شهاب الدین اهری

با سلام خدمت تمامی کاربران وب سایت تخصصی معماری98 , در این بخش از ارائه مقالات مربوط به تحلیل بنا های تاریخی به ارائه پاورپوینت مقبره شیخ شهاب الدین اهری می پردازیم . ارامگاه شیخ شهاب الدین اهری یکی از مجموعات فرهنگی می باشد که بنا به موقعیت و فضا و نوع معماری ای که دارد بسیار مورد توجه معماران می باشد و همواره عناصر بکار گرفته شده در این بنا توجه همگان را جلب کرده است از این رو برای اطلاع بیشتر در این رابطه به ارائه پاورپوینت آرامگاه شیخ شهاب الدین اهری می پردازیم .

پاورپوینت تحلیل مقبره شیخ شهاب الدین اهری

قبل از اینکه به ارائه پاورپوینت تحلیل مقبره شیخ شهاب الدین اهری بپردازیم به ارائه مطالبی در این رابطه می پردازیم , مجموعه تاریخی فرهنگی شیخ شهاب الدین اهری به عنوان تنها موزه عرفان و هنر در کشور شناخته میشود و در اهر آذربایجان شرقی قرار دارد . در این مقبره عارف قرن هفتم هجری بنام شیخ شهاب الدین دفن شده است و هر ساله این بنا میزبان افراد و گردشگر های ایرانی و خارجی زیادی است تا با زیبایی های این بنا آشنا شوند و از معماری و طراحی آن لذت ببرند .

پاورپوینت تحلیل مقبره شیخ شهاب الدین اهری

پاورپوینت تحلیل مقبره شیخ شهاب الدین اهری

این بنا به احتمال زیاد در دوره صفویه و در زمان حکومت شاه عباس اول ساخته شده است و در ابتدا این مکان هیچ بنایی نداشت و فقط مقبره شیخ شهاب الدین اهری بود و در ادامه بنایی بر آن ساخته شد . با اینکه این بنا را به دوره صفویان نسبت داده اند اما نمونه هایی از معماری دوره ایلخانی نیز در آن دیده میشود که از این موارد میتوان به خانقاه ، چینی خانه ها ، صحن ، ایوانی بلند ، مناره ها و غرفه های متعدد و … اشاره کرد . مرمت ارامگاه شیخ شهاب الدین اهری نیز در طول زمان ها نیز صورت گرفته است و از تخریب این سازه جلوگیری شده است . در پاورپوینت معماری مقبره شیخ شهاب الدین اهری تمامی موارد مربوط به این بقعه ذکر شده است .

پاورپوینت تجزیه و تحلیل ارامگاه شیخ شهاب الدین اهری که در این مقاله برای شما عزیزان ارائه میشود تمامی موارد در این زمینه را داراست , این فایل که در 20 اسلاید تنظیم شده است را میتوانید در بخش فروشگاه معماری و عمران وب سایت معماری98 تهیه نمایید .