پاورپوینت معماری اسلامی 2

با ارائه یکی دیگر از فایل های مورد نیاز دانشجویان و استادان گرامی در خدمت شما عزیزان هستیم تا اطلاعات و مطالب مورد نیاز شما عزیزان را در مبحث معماری اسلامی ارائه دهیم و دوستانی که به این اطلاعات در قالب فایل پاورپوینت نیازمندند به تهیه این فایل بپردازند پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در انتها به دانلود پاورپوینت درس معماری اسلامی 2 بپردازید .

دانلود پاورپوینت معماری اسلامی 2

معماری اسلامی گونه ای از معماری است که در سرتاسر جهان به دلیل سابقه کهنش در جهان گسترده شده است . از غرب تا شرق از جنوب تا شمال . سابقه کهن این دین که از قدیم الایام وارد بیشتر تمدن های آسیایی شده را می توان دلیل وفور این نوع بافت ها در این کشور ها دانست . در کشور ایران هم به این دلیل سازه های بسیاری را شاهدش هستیم که کل کشور را در بر گرفته است ! این معماری به گونه ای است که در اکثر بناهایش سقف هایشان به طور گنبدی شکل است  و دارای ستون های عظیم می باشد .

درخشان ترین دوره ی معماری اسلامی در ایران در دوره سلجوقیان در حدود قرن پنجم هجری می باشد . از آن زمان تا کنون سنگ بنای اصلی این نوع سازه ها در ایران کلنگ زده شد . اما در حدود قرن هفتم هجری شمسی با یورش و لشکر کشی مغول ها به سراسر جهان من جمله ایران اکثر این بنا ها نابود شدند و رو به زوال رفتند , اما در حدود قرن دهم هجری شمسی با روی کار آمدن صفویان شهرهایی که تاج آن ها در آن زمان تبریز بود به دلیل مرکز خلافتشان این نوع معماری جان تازه ای گرفت و مرکز هنری معماران اسلامی گردید .

پاورپوینت معماری اسلامی 2

دانلود پاورپوینت معماری اسلامی 2

از نمونه های دیگر معماری اسلامی این بار خارج از کشور می توان به بنای عظیم و با شکوه تاج محل اشاره کرد که در جهان زبانزد خاص و عام می باشد . همانطور که گفته شد در طراحی این ساختمان نیز از سقف گنبدی شکل معماری اسلامی استفاده شده است . در پاورپوینت معماری اسلامی 2 تمامی موارد مربوط به این مورد وجود دارد که پس از تهیه به بانک اطلاعاتی کاملی در این رابطه دست پیدا میکنید .

در پاورپوینت بررسی معماری اسلامی 2 که در این مقاله برای شما عزیزان ارائه شد تمامی موارد مربوط به این زمینه وجود دارد , این پاورپوینت که در 152 اسلاید تنظیم شده است را میتوانید از فروشگاه معماری و عمران وب سایت معماری 98 تهیه کنید .