پروژه مجتمع طرح 5 معماری با تمام جزئیات

پروژه مجتمع طرح 5 معماری متشکل از بخش ها و مجتمعات در تعداد زیاد و به صورت بلوک های متنوع می باشد. طراحی مجتمع مسکونی یکی از مواردی می باشد که در طرح معماری مورد توجه اساتید قرار می گیرد و در این رابطه طراحی مجتمعی با رعایت اصول و استاندارد های طراحی در کنار در نظر داشتن فرم و حجم زیبا و مواردی که مد نظر دارند را از دانشجویان درخواست می کنند. در بخش نقشه های مسکونی و آپارتمانی نمونه های متنوع و مختلفی از طراحی مجتمعات مسکونی ارائه شده است و در این بخش نیز نمونه جدیدی در طرح و فرم مناسب و زیبا خدمت شما عزیزان ارائه می گردد.

پروژه مسکونی طرح 5 معماری

مجتمعات مسکونی را می توان زمینه ساز بروز تحول بزرگی در زمینه اسکان و مسکن انسان دانست، قبل از اینکه خانه ها به سبک آپارتمانی و برج و مجتمع ساخته شوند، نیاز مسکن در میان افراد جامعه بسیار زیاد بود و همواره طراحان به دنبال راهی مناسب برای اسکان افراد در مساحت کم و در عین حال راحت بودند. طراحی مجتمع مسکونی توانسته است تا حد زیادی این نیاز را برطرف نماید به طوری که در زمینی به مساحت 400 متر می توان چندین طبقه مسکونی ساخت که در هر طبقه نیز چندین واحد در دسترس باشد تا افراد بتوانند در چنین محیطی بهترین استفاده از مساحت را نمایند و در محیطی امن و آرام قرار بگیرند.

طرح مجتمع کامل مسکونی

طرح مجتمع کامل مسکونی

مجتمع مسکونی می تواند همچون خانه های مسکونی و آپارتمان و … در حجم و فرم متنوعی طراحی شود. همواره سعی شده است تا با در نظر داشتن فرم های مختلف امکان امنیت بیشتر و راحتی بیشتر برای ساکنین مجتمعات مسکونی فراهم شود. در طراحی مجتمعات مسکونی باید مواردی رعایت شود که علاوه بر ایجاد آرامش و امنیت برای هر یک از واحد های مستقر، امکان راحتی بیشتر برای عموم افراد ساکن در این مجتمعات نیز وجود داشته باشد. در ادامه نمونه طرح زیبای مجتمع مسکونی با داشتن جزئیات و مدارک کامل را خدمت شما عزیزان معرفی می نماییم.

ویژگی های طرح

پروژه معماری مجتمع مسکونی طرح 5 ارائه شده در این بخش از 4 بخش مختلف تشکیل شده است و در هر بخش نیز چندین بلوک جایگذاری شده است و هر بلوک نیز متشکل از طبقات مختلفی است. شکل هر بلوک را می توان متشکل از مربع های به هم پیوسته در نظر داشت که در ابعاد مختلفی در کنار همدیگر قرار گرفته اند. اندازه واحد های موجود در هر بلوک برای هر بخش می تواند متغیر باشد برای مثال در بلوک های مختلف موجود در هر بخش می توان اندازه های مختلف برای فضا هایی همچون هال و پذیرایی مشاهده کرد.

در هر بخش در کنار مجتمعات که منتهی به خیابان می شوند برای رعایت اصل محوطه سازی، از انواع گل و گیاه و همچنین درختان بلند استفاده شده است که بر زیبایی این طرح و نمای بیرونی مجموعه افزوده است. همراه داشتن مدارک کامل و استاندارد بودن طرح و زیبایی فرم و طرحی سبب شده است تا این نمونه به عنوان طرح مسکونی قابل ارائه در طرح معماری و یا برای الگوبرداری مورد استفاده قرار گیرد.

مدارک همراه طرح

  • فایل اتوکد کامل
  • فایل سه بعدی قابل ویرایش کار شده در نرم افزار رویت
  • شیت بندی زیبا و حرفه ای

نمونه های مشابه

نمونه پلان ها

پلان های ترسیمی

  • سایت پلان
  • پلان بلوک های مجتمع
  • پلان اندازه گذاری مجتمعات
  • پلان نامگذاری طبقات

پروژه مجتمع طرح 5 معماری به عنوان نمونه طرح موفق و زیبا از این کاربری می باشد که در این بخش از فروشگاه معماری ایرانیان خدمت شما عزیزان ارائه می گردد، این طرح با جزئیات و مدارک ذکر شده را می توانید از طریق لینک خرید و دانلود آنی تهیه نمایید تا بلافاصله بعد از خرید، این فایل را در اختیار داشته باشید.