پلاگین های کاربردی معماری برای تری دی مکس

با سلام خدمت تمامی علاقمندان رشته معماری , در این بخش از مطالب مربوط به بخش دانلود نرم افزار های معماری در وب سایت تخصصی معماری 98 به بررسی موضوع پلاگین های کاربردی معماری برای نرم افزار تری دی مکس می پردازیم . نرم افزار های معماری همچون نرم افزار اتوکد autocad و نرم افزار معماری آرشیکد archicad و … دارای کاربرد های گوناگونی هستند و دارای قابلیت های فراوانی هستند که با استفاده از آنها میتوان تمامی طرح های مورد نظر خود را با بهترین کیفیت اجرا کرد و به طراحی پلان ساختمان های مختلف و سازه های پیچیده پرداخت و نرم افزار تری دی مکس 3D Max نیز یکی از نرم افزار هایی است که دارای قابلیت های فراوانی است از این رو در ادامه این مقاله به بررسی موضوع پلاگین های مفید برای نرم افزار تری دی مکس می پردازیم .

پلاگین های کاربردی معماری برای تری دی مکس

در رابطه با پلاگین های کاربردی معماری برای تری دی مکس باید گفت که نرم افزار تری دی مکس یکی از قدرتمند ترین نرم افزار هایی است که با استفاده از آن میتوان طرح های فوق العاده ای طراحی کرد و تمامی جزئیات را در آن بصورت سه بعدی نمایش داد و ثبت کرد که این مورد باعث میشود تا در هنگام خواندن پلان ساختمان نیز مهندسین با دردسر روبرو نباشند , همچنین این نرم افزار دارای قابلیت های دیگری همچون امکان افزودن پلاگین های مختلف است که پلاگین های نرم افزار تری دی مکس امکانات بیشتری به این نرم افزار می افزایند و باعث میشوند تا کاربر تمامی امکانات را در اختیار داشته باشد . در ادامه به معرفی دو پلاگین برای نرم افزار 3d max می پردازیم .

پلاگین FuturArch برای نرم افزار تری دی مکس

این پلاگین برای ساخت ساختمان ها و نمای خارجی ساختمان ها ساخته شده است و این قابلیت را به نرم افزار تری دی مکس می افزاید که یک پلان کامل و نمای فوق العاده بسازد و تمامی امکانات برای ساخت نما های خارجی بی نظیر را برای کاربر فراهم آورد . پلاگین futurarch از سه بخش تشکیل شده است :

  • FuturArch Primitives

در این بخش مجموعه ای کامل از اشکال هندسی اولیه با قابلیت ریل تایم boolean و UV شده به صورت پیش فرض وجود دارد .

  • FuturArch Roofing

این بخش برای استفاده از سقف های پیچیده و تبدیل آنها به محیط سه بعدی کاربرد دارد و با استفاده از آن میتوان سقف های بی نظیر و پیچیده ای طراحی کرد و در نهایت آنرا به صورت سه بعدی در آورد .

  • FuturArch ArchViz

در این بخش مجموعه ای از امکانات جانبی همچون دیوار ها و در ها و پنجره ها و نرده ها و امکانات اضافی برای طراحی فضای داخلی وجود دارد .

پلاگین Batzal Roof Designer برای نرم افزار تری دی مکس

این پلاگین فقط و فقط برای طراحی سقف ها کاربرد دارد و میتواند خاصیت هایی با خاصیت پلاگین بالا به نرم افزار تری دی مکس بیفزاید . پلاگین Batzal Roof Designer که بصورت ابزار اصلاح گر در لیست modifire اضافه میشود از فایل های خروجی CAD نیز پشتیبانی میکند . بعد از طراحی سقف با استفاده از این پلاگین بصورت فایل ها بصورت خودکار UV میشوند .

منبع : وب سایت معماری ایران مرجع ارائه مقالات دانلود نرم افزار های معماری