31 حجم برای طراحی در فایل اتوکد

با سلام خدمت تمامی عزیزان و کاربران وب سایت معماری98 , در این بخش از ارائه فایل های کاربردی برای معماران به ارائه تعداد حجم برای طراحی در اتوکد می پردازیم . کاربران اتوکد همواره به حجم هایی در هنگام طراحی نیازمند خواهند شد تا انها را در ایده ها و طرح های خود استفاده کنند از این رو در این مقاله برای ارائه فایلی مفید و کاربردی برای کاربران نرم افزار اتوکد autocad به ارائه این فایل ها و حجم آماده اتوکد برای طراحی می پردازیم .

 31 حجم برای طراحی در فایل اتوکد

برای الگو گیری و استفاده در طرح هایتان می توانید از این نمونه ها ( 31 حجم برای طراحی در فایل اتوکد ) به صورت خوب و صحیح الگو برداری کنید . از این طرح می توان در ساخت ماکت و طرح های دانشجویی و حتی طرح های اجرایی زیبا استفاده نمود . ما در حد امکان خواسته ایم که طرح معماری مناسب و زیبا را به شما ارائه دهیم . حجم در معماری دارای اهمیت زیادی است چون برخی از معماران و طراحان عزیز بیشتر در طراحی خود از کلیات به جزییات می آیند که در این صورت باید حجم مورد نظر خود را لحاظ نمایند حجمی که بنیه این را داشته باشد که بتواند طرح مورد نظر را ساپورت کند . پس ما به شما طرح هایی ارائه می دهیم که شما می توان بهترین را برای طرح خود انتخاب نمایید .

این حجم ها در طرح هایی مانند ( اداری ، تجاری ، تفریحی ، ورزشی ، فرهنگی ، توریستی ، بیمارستان ، فرودگاه ، موزه ، نمایشگاه ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، ایستگاه راه آهن  و …. ) البته با کمی تغییر می شود می توان بهره برد . طبق منوال همیشگی ما با تعریفات و توصیفات خود سعی می کنیم که به تفهیم موضوعات برای تمامی بازدید کنندگان بپردازیم . از چسبیدن چهار سطح که طول ، عرض ،ارتفاع  یک عنصر را تشکیل می دهند که به آن حجم می گویند .

حجم در اتوکد , در معماری  حجم یک عنصر سه بعدی است که در فضا جایی را اشغال می کند . البته در این تعریف کلی سطح در جهتی غیر از خودش ادامه می یابد که باعث تشکیل عنصری جدید به نام حجم می شود . در کتاب ( فرم ، فضا و نظم ) اثر فرانسیس دی کی چینگ به تمامی عناصر معمماری به صورت صریح پرداخت شده است . تمامی احجام ملموس بوده و قابل تجزیه و تحلیل می باشد :
1-نقاط رئوس ، مکان تلاقی چند سطح
۲- خطوط یالها ، مکان تلاقی دو سطح
۳- سطوح یا وجوح که حدود یا محدوده حجم را تشکیل می‌دهد .

فایلی که در اختیار شما عزیزان قرار میگیرد دارای تعدادی حجم اتوکدی ( حجم سه بعدی اتوکد ) می باشد که میتواند در طراحی در اتوکد بسیار به کاربران این نرم افزار پر کاربرد کمک کند , داشتن این مجموعه کاربردی را برای تمامی کابران اتوکد توصیه میکنیم .

 31 حجم برای طراحی در فایل اتوکد

31 حجم برای طراحی در فایل اتوکد