پاورپوینت تحلیل عصارخانه شاهی اصفهان (29 اسلاید)

پاورپوینت تحلیل عصارخانه شاهی اصفهان به عنوان یک مقاله کمیاب و بسیار پر مفهوم، برای استفاده دانشجویان معماری تهیه شده است. در این تحقیق به درستی و با اصول مربوط به جمع آوری اطلاعات، مباحث مختلفی را مورد نقد و بررسی قرار دادیم. تا از این طریق شما بتوانیئ با عصار خانه و کارآیی آن در دوره قدیم آشنا شوید. همیشه در گذشته مکان هایی با معماری متفاوتی وجود داشتند، که در آن امور و کار هایی انجام می شده است. و بر اساس کاربری که داشته این ساختمان از امکانات و معماری متفاوتی برخوردار بوده است.

عصار خانه ها به عنوان یک محل روغن گیری انواع دانه و گیاه شناخته می شوند. که در این بخش از فروشگاه معماری 98 به ارائه پاورپوینت بررسی عصارخانه شاهی در اصفهان در قالب 29 اسلاید پرداختیم. تا اطلاعاتی در این رابطه در اختیار شما معماران و دانشجویان علاقه مند، قرار دهیم.

پاورپوینت بررسی عصار خانه شاهی اصفهان

توجه به آثار تاریخی و بنا های تاریخی همواره می تواند، بر روی دانش معماری شما اثر مثبتی بگذارد. در این بین عصارخانه شاهی اصفهان به عنوان یک نمونه بسیار باارزش و قابل مطالعه شناخته می شود. که می توان با بررسی و مطالعه بر روی این بنای تاریخی و معماری اطلاعاتی در رابطه با سبک معماری این بنا به دست آورد. زیرا در چنین بنا هایی می توان نکات بسیار ریز و کاربردی را در رابطه با خصوصیات و ویژگی های رایج در ان دوره به دست آورد. و در صورت علاقه در سایر تحقیقات و پروزه های مربو به تحقیق معماری ایرانی به کار برد، و نتایج بسیار عالی را رقم زد.

پاورپوینت عصارخانه شاهی اصفهان

اصفهان به عنوان کی از برترین شهر های تاریخی ایران به شمار می رود، که آثار تاریخی و زیبایی را در خود جای داده. در این بین می توان گفت که عصارخانه شاهی به عنوان یکی از زیباترین و ناشناخته ترین آثار دوره صفویه می باشد. این بنا که به دستور شاه عباس اول ساخته شده است، از خصوصیات معماری زیادی برخوردار می باشد. و اگر شما به دنبال نمره عالی می باشید. می توانید با انجام پاورپوینت عصارخانه به نتایج و نمرات دلخواه خود دست پیدا کنید.

البته در پاورپوینت معماری عصارخانه شاهی اصفهان که به ارائه آن پرداختیم. تمامی اطلاعات مربوط به خصوصیات این بنا همچون سبک معماری و امکانات مختلف آن گنجانده شده است. تا شما علاوه بر شناخت این بنا تاریخی با ویژگی معماری دوره صفویه نیز به صورت کلی آشنا شید.

معرفی بهتر عصارخانه شاهی اصفهان

قبل از اینه به معرفی و بررسی عصارخانه شاهی اصفهان بپردازیم. اطلاعاتی در رابطه با کاربری و کارکرد این نوع مکان در اختیار شما می گذاریم. در قدیم به محلی که در آن روفن و عصاره گیاهان و دانه های مختلف گرفته می شده است، عصار خانه می گویند. که البته در این مکان برای خرد کردن و به دست آوردن ادویه هایی همچون فلفل نیز استفاده می شده است. که البته این کار با استفاده از سنگ های آسیاب مخصوصی انجا می شده است.

پاورپوینت معماری عصارخانه شاهی اصفهان

عصار خانه شاهی اصفهان به عنوان یکی از مکان های تاریخی دوره صفویه شناخته می شود. این بنا به دستور شاه عباس اول و همراه با بنا های مدرسه ملا عبدالله و بازار بزرگ قیصریه ساته شده است. و از ویزگی های معماری این دوره به صورت کامل برخودار است، و شما می توانید این ویژگی ها را در بخش ها و شکل آن به وضوح مشاهده کنید.

این بنا در حال حاضر 380 متر مربع می باشد، اما در گذشته مساحت ان حدود 1800 متر مربع بوده است. این عصار خانه در یک طبقه و در ارتفاع 11 متر ساخته و طراحی شده است. سقف این بنا به صورت گنبد بوده است و از واکش ان به عنوان نورگیر استفاده می شده است. دلیل استفاده از این نوع سقف گنبدی نیز خنک نگه داشتن مکان و عدم ذوب روغن ها بوده است. گه در این باره می توان بلوغ معماری ایرانی را به صورت واضح مشاهده کرد. البته این بنا از خصوصیات دیگری نیز برخوردار می باشد که در پاورپوینت تحلیل عصار خانه شاهی اصفهان به بررسی بیشتر آنها پرداختیم.

معرفی پاورپوینت معماری عصارخانه شاهی

پاورپوینت تحلیل عصارخانه شاهی اصفهان یک نمونه تحقیق بسیار عالی و دقیق می باشد. در این پاورپوینت معماری به صورت قدم به قدم و با اطلاعات سیار دقیق این بنا تاریخی و همچنین بخش های آن مورد بررسی و معرفی قرار گرفته است. تا شما عزیزان دانشجوی معماری بتوانید با تهیه و استفاده از پاورپوینت بررسی عصارخانه به اطلاعات بسیار عالی دست پیدا کنید. و همچنین شما با این تحقیق می توانید با سبک دوره صفوی و همچنین ویژگی های این دوره به صورت کلی آشنا شوید. و از اطلاعات به دست آمده در سایر طرح معماری خود نهایت استفاده را ببرید. پاورپوینت معماری باغ فین کاشان یکی دیگر از تحقیقاتی می باشد. که با بررسی و استفاده از ان می توانید با معماری ایرانی بهتر آشنا شوید.

پاورپوینت بررسی عصارخانه شاهی اصفهان

سر فصل پاورپوینت تحلیل عصارخانه

  • پیدایش عصار خانه ها
  • پیشینه روانکاوی در ایران باستان
  • مقدمه
  • کیفیت ساختمان عصار خانه
  • بخش های ساختمان عصار خانه
  • پلان طبقه همکف عصارخانه شاهی
  • دتایل جزئیات عصارخانه
  • عصار خانه های اصفهان
  • دیگر عصارخانه ها
  • تصاویری از ابزار مورد استفاده در عصارخانه
  • گاو صندوق عصاری
  • خمره: ( محل نگهداری روغن )
  • گرم خانه
  • ارده مال
  • چرخ دنده
  • چرخ چاه
  • منابع

پاورپوینت تحلیل عصارخانه شاهی اصفهان به عنوان یک مقاله و تحقیق بسیار جامع تهیه و عرضه شده است. تا عزیزان دانشجو و علاقه مند بتوانند با تهیه این پاوپوینت معماری عصارخانه با خصوصیات و همچین نحوه معماری این مکان آشنا شوند. شما می توانید با خرید مقاله بررسی عصارخانه، فایل مورد نیاز خود را به صورت فوری و آنی دریافت کنید.