PDF بتن خود تراکم

در این بخش از مطالب و مقالات مربوط به ارائه جزوات کاربردی وب سایت معماری98 برای معماران و دانشجویان عزیز به بررسی یکی از انواع بتن های مصرفی در ساختمان که به بتن خود متراکم معروف است پرداخته ایم. بتن خود تراکم یکی از دستاوردهای نوین تکنولوژی بتن بوده است که سالها است در اروپا و ژاپن مورد استفاده قرار گرفته و روز به روز کاربرد خویش را بین مهندسین پیدا می کند. متاسفانه به دلایل نامعلوم تا کنون این صنعت در ایران رواج نیافته است. فواید بتن خود تراکم شامل موارد زیادی است ولی در عین حال مضرات بتن خود تراکم را نیز نباید از یاد برد که در ادامه مطالب یادآوری می کنیم. امید است با آشنایی بیشتر مهندسین عمران با این تکنولوژی این صنعت جای خویش را در ایران باز کرده و مشکلات اجرایی کارگاهی ایران را کاهش دهد. در طرح اختلاط بتن خود تراکم به علت کاهش حجم خمیر سیمان علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است در افزایش دوام بتن نیز تاثیر به سزایی می گزارد. ما در این مقاله دانلود PDF بتن خود تراکم را با اطلاعات کامل برای شما قرار داده ایم.

 PDF بتن خود تراکم

برای ایجاد سازه های بتنی با دوام، به تراکم کافی تامین شده توسط نیروی کار ماهر نیاز است.بحران کاهش نیروی کار ماهر در صنعت ساخت و ساز ژاپن در اوایل دهه 80 میلادی از یک سو، تراکم نامناسب ناشی از افزایش حجم آرماتورهای مصرفی به منظور بهبود عملکرد سازه ای و همچنین تمایل به استفاده از آرماتورهای با قطر کمتر کنترل ترک خوردگی از طرف دیگر باعث کاهش کیفیت کارهای اجرایی انجام گرفته گردید.این موضوع برای چندین سال مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا اینکه نظریه به بتن خود تراکم به عنوان راه حلی برای رفع مشکل سازه های بتنی توسط Okamura در سال 1986 مطرح گردید.

scc-495x400

بتن خود تراکم بتنی است که تحت اثر وزن خود متراکم شده و نیاز به هیچ لرزاننده ای (ویبره) برای ایجاد تراکم ندارد.بتن خود تراکم با عمر کمتر از 20 سال زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات بتنی به خصوص در مقاطع با تراکم زیاد میلگرد گردیده است.از ویژگی های بتن خود تراکم می توان به کاهش آلودگی صوتی اشاره کرد. از انواع بتن ها در وب سایت معماری 98 مقاله ای دیگر وجود دارد که به عنوان پاور پوینت بتن خود ترمیم شونده در بخش فروشگاه معماری موجود است و برای تهیه آن می توانید به این بخش مراجعه فرمایید .

 

بتن خودتراکم

           بتن خودتراکم

رمز:www.memari98.com

منبع : وب سایت معماری ایران مرجع ارائه مقالات و آموزش های معماری و عمران