PDF جزوه آمار و احتمالات مهندسی

در این قسمت از مطالب و مقالات موجود در وب سایت تخصصی معماری۹۸ برای شما جزوه درس آمار و احتمالات مهندسی که از نظر اکثر دانشجویان درسی سخت و دیر فراگیر است را قرار داده ایم تا شما با دانلود این جزوه مباحث این درس را به صورت ساده تر و سریع تر یاد بگیرید. در ادامه مطالب می توانید فایل آمار و احتمالات مهندسی را دانلود کنید که شامل حدودا 100 صفحه می باشد.

PDF جزوه آمار و احتمالات مهندسی

امروزه در علوم پایه و مهندسی به دفعات نیاز به جمع آوری اطلاعات در مورد مجموعه هایی از اشیا و یا انسان ها داریم که این امر بر عهده علم آمار و احتمالات مهندسی می باشد و با کمک آمار توصیفی می توان اطلاعات جمع آوری شده را به صورتی منظم گرد آوری نمود بطوریکه بتوان با یک نگاه اجمالی به نتایج به دست آمده یک دید کلی نسبت به کل داده ها به دست آورد.

تعاریف اولیه

جامعه آماری: به مجموعه ای از افراد یا اشیا که حداقل یک ویژگی مشترک آنها مورد مطالعه قرار گیرد جامعه آماری گوییم. ویژگی های مشترک یک جامعه آماری از عضوی به عضو دیگر تغییر می کند که انها را متغییر می نامند.

متغییر ها به دو دسته تقسیم می شوند:

  • متغییر کیفی: متغییر هایی هستند که مستقیما توسط اعداد و ارقام قابل اندازه گیری نیستند مثل: گروه خونی، شغل، رنگ چشم و … که برای اندازه گیری این متغییر ها به انها عددی نسبت می دهیم.
  • متغییر کمی: متغییر های می باشند که معمولا قابل اندازه گیری هستند و می توان مقدار آنها را به صورت عددی نمایش داد مثل: مقدار وزن، قد، حجم و …

678-4

پی دی اف آمار و احتمالان مهندسی که برای شما قرار داده ایم شامل 12 فصل زیر می باشد:

  1. آمار توصیفی
  2. آنالیز ترکیبی و احتمال
  3. متغییر های تصادفی و توابع توزیع
  4. امید ریاضی
  5. متغییر های تصادفی دو و یا چند بعدی
  6. توابع توزیع گسسته
  7. توزیع های میتنی بر متغییر تصادفی پیوسته
  8. توزیع های نمونه ای
  9. توزیع های برخی از آماره ها
  10. برآورد
  11. آزمون فرض
  12. دگرسیون

    آمار و احتمالات مهندسی

    آمار و احتمالات مهندسی

رمز: www.memari98.com

منبع : وب سایت معماری ایران مرجع ارائه مقالات آموزش معماریمعماری و عمران