PDF اصول مهندسی سد سازی

در این بخش از مطالب و مقالات مربوط به ارائه جزوات کاربردی وب سایت معماری۹۸ برای معماران و دانشجویان عزیز به بررسی اصول مهندسی سد و سد سازی می پردازیم. صنعت سد سازی به عنوان یکی از قدیمی ترین و پیچیده ترین فعالیت های ساختمانی همواره مد نظر جوامع مختلف بوده و از نظر اقتصادی نیز یکی از منابع مهم اقتصادی هر کشور و منطقه و منطقه محسوب می شده است.

 PDF اصول مهندسی سد سازی

مهندسی سد را می توان مجموعه ای از علوم فنی و پایه مهمی دانست که در کنار یکدیگر طراحی و اجرای سد را ممکن می سازد و سازه سد را از نظر بارگذاری های وارده و مقاوت در برابر عوامل مخرب مورد بررسی قرار می دهند.طراحی و اجرای سد ها به گونه ای است که اگر عواملی مثل رسوب گذاری مخزن و غیره وجود نداشته باشد، محدودیتی در عمر و محدوده زمانی از سد وجود نخواهد داشت. در PDF سد سازی که ما برای شما قرار داده ایم اطلاعاتی بیشتر در مورد انواع سدها، سدهای بتنی، مصالح به کار رفته در سدسازی، نحوه طراحی سدها و روشهای محاسبات سدسازی به شما داده ایم.

همواره سد سازی یا بند سازی به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت های مهندسی مطرح بوده است بطوریکه ساکنین مناطق مختلف بنا به شرایط جغرافیایی و ضرورت های ایجاد شده نسبت به احداث سدهای مختلف با مصالح و مشخصات گوناگون، اقدام نموده اند. در این راستا نیاز هایی از جمله تامین آبیاری و آبرسانی مطرح بوده و یا در مناطقی نیز به خاطر پایین بودن سطح آبهای رودخانه ها با نیاز جهت تغییر مسیر رود، سد سازی انجام می گرفنه تا بتوانند سطح آب را بالا آورده و برای نیاز های کشاورزی و عمرانی از آن استفاده کنند. تاریخچه سدسازی در ایران به جهت وجود مشکلات ناشی از کمبود آب و شرایط اقلیمی، همواره آب به عنوان ماده ای بسیار ارزشمند و استراتژیک مد نظر بوده است. در انتهای مطلب میتوانید به دانلود pdf اصول مهندسی سد سازی بپردازید .

تقسم بندی سدها

  • سدهای مخزنی
  • سدهای تنظیمی
  • سدهای انحرافی
  • سدهای رسوب گیر
  • سدهای برقابی

تقسیم بندی سدها از نظر جنس مصالح مصرفی

  • سدهای خاکی
  • سدهای بتنی
اصول مهندسی سد

اصول مهندسی سد

رمز: www.memari98.com

منبع : وب سایت معماری ایران مرجع ارائه مقالات و آموزش های معماری و عمران