PDF تحلیل سازه

در این قسمت از مطالب و مقالات موجود در وب سایت تخصصی معماری۹۸ برای شما جزوه درس تحلیل سازه را قرار داده ایم تا شما با مطالعه این پی دی اف از سازه ها و نحوه ارتباط اجزای آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. جزوه ای که برای شما قرار داده ایم شامل 100 صفحه کامل می باشد که در انتهای مطالب می توانید PDF آن را دانلود کنید.

PDF تحلیل سازه

بدون شک قدمت طراحی و ایجاد سازه ها ، برابر عمر بشر در این سیاره است زیرا آنچه از ابتدا در این سیاره برای بشر وجود داشته به ندرت با نیاز و سلیقه او هماهنگی داشته است. گرچه انسان اولیه به منظور پناه گیری از عناصر خارجی به یک غار طبیعی و یا حفره ی درختها پناه می برده است ولی اغلب چنین مکانی برای ذخیره غذایی و یا آب او مناسب نبوده است لذا بشر جهت رفع نیاز خود اقدام به ایجاد سازه ای نمود. کسی نمی داند که اولین سازه بشر یک پناهگاه زمخت یا یک پل استخوانی و یا ساخته ای از درخت مو بوده است یا نه .

معمولا مهندس سازه زیر نظر و در خدمت مهندس طراح پروژه که به طور متعارف مدیر و مسئول مهندس است انجام وظیفه می نماید . در مهندسی راه ، مهندس سازه زیر نظر مهندس ترابری ، مهندس هیدرولیک و یا مهندس تاسیسات انجام خدمت می کند تا این که سازه های مورد نیاز جهت پروژه آنها را تامین نماید . همانطور که معلوم است منظور از طرح سازه ها ارائه مناسب ترین خصوصیات و ابعاد برای قطات سازه و طرح جزئیات و اتصالات آنها می باشد .

سرفصل های تحلیل سازه شامل مطالب زیر می باشد :

  1. فصل اول: مقدمه
  2. فصل دوم: عکس العمل های تکیه گاهی
  3. فصل سوم: تلاش برشی و لنگر خمشی
  4. فصل جهارم: خرپا ها یا شبکه های مستوی
  5. فصل پنجم: ایستایی ترسیمی
  6. فصل ششم: خطوط تاثیر
  7. فصل هفتم: خرپا های پلها و سقفها
  8. فصل هشتم: سازه های با دهانه وسیع
  9. فصل نهم: شبکه های سه بعدی
  10. فصل دهم: کابلها
  11. فصل یازدهم: تحلیل تقریبی سازه های نامعین
  12. فصل دوازدهم: تغییر مکان سازه ها
  13. فصل سیزدهم: تحلیل تنش در سازه های نامعین
  14. فصل چهاردهم: خطوط تاثیر سازه های نامعین

 

تحلیل سازه ها

تحلیل سازه ها

رمز: www.memari98.com

منبع : وب سایت معماری ایران مرجع ارائه مقالات آموزش معماریمعماری و عمران

 

2 پاسخ به “PDF تحلیل سازه”