Xref چیست ؟

با سلام خدمت تمامی معماران و علاقمندان به رشته معماری و عمران , در این بخش از مطالب و مقالات موجود در وب سایت تخصصی معماری ایران به بررسی موضوع xref و نحوه استفاده از xref می پردازیم . یکی از کاربرد هایی که در نرم افزار های معماری همچون نرم افزار اتوکد autocad و نرم افزار تری دی مکس 3D Max وجود دارد این است که میتوان در این نرم افزار ها از قابلیت Xref استفاده کرد از این رو در ادامه این مقاله به بررسی موضوع Xref می پردازیم .

Xref چیست ؟

Xref چیست ؟ xref مخفف عبارت External Reference است و به معنی مرجع خارجی می باشد , فرض کنید برای انجام یک پروژه و طراحی یک ایده میخواهید به عنوان یک تیم بر روی سیستم عمل کنید و به صورت تیمی به انجام ان پروژه بپردازید اما چگونه میشود چند نفر بر روی یک سیستم کار کنند ؟ برای این مشکل میتوان از قابلیت شبکه استفاده کرد بدین صورت که چند سیستم با استفاده از شبکه به یکدیگر متصل شوند اما چگونه میشود چند نفر بطور همزمان بر روی یک پروژه و سیستم کار کنند ؟ در پاسخ به این سوال باید سراغ Xref برویم .

نحوه استفاده از Xref

چگونه از xref استفاده کنیم ؟ فرض کنید در یک کار تیمی اشخاصی موظند که در نهایت پروژه ای را کامل کنند برای مثال شخص اول مکعبی طراحی میکند و شخص دوم باید کره ای را طراحی کند و شخص سوم باید کار این دو نفر را تکمیل کند و در نهایت با رندر گیری محصول نهایی را تحویل دهد در این صورت باید این سه نفر با استفاده از قابلیت شبکه به سیستم دسترسی داشته باشند بدین صورت است که میتوان کار تیمی در تری دی مکس و سایر نرم افزار های معماری انجام داد و پروژه ها را بصورت تیمی انجام داد و به تقسیم کار ها پرداخت . لازم به ذکر است که قابلیت Xref در نرم افزار ها در موارد زیادی کاربرد دارد برای مثال میتوان از این قابلیت برای کاهش حجم فایل و افزایش سرعت تری دی مکس استفاده کرد پس قابلیت xref در اتوکد و xref در تری دی مکس از قابلیت های کاربردی برای کاربران است .

Xref چیست ؟

Xref چیست ؟

Xref چیست ؟

Xref چیست ؟

منبع : وب سایت معماری 98 مرجع ارائه مقالات معماری و عمران

یک پاسخ به “Xref چیست ؟”